شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دومین گردهمایی وعاظ و خطبای همدانی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: هیچ کس به اندازه‌ روحانیت نمی‌تواند محور وحدت در جامعه باشد و در عرصه مقابله با نقشه دشمنان مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در جمع وعاظ و خطبای همدانی، با اشاره به اقدامات و دستاوردهای شورای تبلیغ استان همدان، اظهار داشت: از جلساتی که انسان پس از حضور در آن احساس خسارت و تلف شدن وقت نمی‌کند، شورای تبلیغ است.

وی به دستاوردهای شورای تبلیغ استان همدان در مدت سه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری میزهای خدمت، متناسب با مخاطبان خاص از جمله تشکیل همین جلسه محصول پیشنهادی شورای تبلیغ است.

وی با تأکید بر اینکه امروز در بحث تبلیغی نیاز است که به صورت جدی ورود داشته باشیم، گفت: برخی پیشنهادهایی که در این جمع مطرح می‌شود لازم است که توسط دبیر ثبت و در شورای تبلیغ یا شورای فرهنگ عمومی در صورت امکان مصوب شود.

وی افزود: در گذشته با وجود آنکه در گذشته علمای بزرگی در حوزه علمیه نجف حضور داشتند اما مردم حاشیه نجف به درستی نمی‌توانستند نماز بخوانند، چرا که حوزه‌ علمیه‌ آن روز تنها به فقه و اصول مشغول بود و تبلیغ کردن و منبر رفتن آن چنان که باید مورد توجه نبود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، نبود خوراک علمی مناسب برای طلاب و معلمان در ارتباط با دانش‌آموزان و نسل جدید است، مطرح کرد: ارتباط گرفتن با دانش آموزان چندان کار سختی نیست، اما مهم، محتوایی است که پس از ارتباط با دانش‌آموزان باید مورد توجه باشد و متناسب با مخاطبان مطالب ارایه شود.

وی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تلاش دشمن بر ایجاد شکاف اجتماعی در جامعه است و برای آن برنامه ریزی دارد، یادآور شد: امروز زمان گفت‌وگو با نسل جوان و تبیین دستاوردها و واقعیت‌هاست، موضوعی که نباید از آن غافل شد.

وی خواستار حضور اجتماعی بیشتر طلاب و روحانیون در جامعه و بین اقشار مختلف شد و اظهار داشت: هیچ کس به اندازه‌ روحانیت نمی‌تواند محور وحدت در جامعه باشد و در عرصه مقابله با نقشه دشمنان مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه روحانیت، حفظ آبروی اسلام و خدمت به اسلام است، گفت: همچنان که امروز برای حجاب و عفاف به عنوان یکی از دستورات دینی در جامعه دغدغه‌مند هستیم، لازم است که نسبت به مسئله وحدت و جلوگیری از شکاف اجتماعی نیز دغدغه‌مند وارد عرصه شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه حرف و زبان ما همان حرف و زبان فطری بشر است، بنابراین علیرغم تمام نقشه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف اجتماعی و به وجود آمدن مشکلات در جامعه، باید بدانیم که با همین زبان فطرت انسان‌ها می‌توانیم به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه از مجلس انتظار داریم برای رفع مشکلات مردم، دولت را به حرکت در بیاورد، اظهار داشت: از دولت و مجلس که مدعی انقلابیگری هستند این انتظار وجود دارد که نسبت به مسائل فرهنگی نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha