یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعید آزدی

حوزه/ جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان فارس به اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی اشاره کرد و گفت: این طرح حدود سه سال است که اجرا می شود و حداقل اثر این است که هفته ای یک پرونده طلاق به صلح و سازش ختم می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام سعید آزادی ظهر امروز در نشست رسانه ای که در ستاد فرماندهی انتظامی فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، تشکیل حکومت اسلامی را یکی از آرزوی های همه آزادگان عالم در راس آن انبیای الهی دانست.

به گفته جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان فارس، موضوع حکومت اسلامی حکومت دینی است، بنابراین تشکیل یک حکومت تحت عنوان حکومت اسلامی آرمان پیامبران(ص) است، از نگاه کلان سیاسی هنگامی حکومت تشکیل می شود در واقع یک ارگان رسمی است که هدفی را برای جامعه ترسیم می کند و مردم را به سوی آن هدف سوق می دهد و اگر بذهی ایجاد شود قوه قهریه باید حاکمیت داشته باشد تا امنیت را فراهم و بذه را از بین ببرد، از این به آن قوه قهریه نیروی انتظامی گفته می شود.

آزادی پلیس را یکی از ارکان حاکمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان یک رکن تعریف می شود که وظیفه آن تامین امنیت است، بنابراین باید جایگاه پلیس حائز اهمیت باشد، رسانه ها نیز باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند البته که نقش خبرنگاران نیز مؤثر و ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه تضعیف پلیس تضعیف حاکمیت است، عنوان کرد: وظیفه نیروی انتظامی استاندارد یابی، استاندارد سازی و استانداردبانی است، به این معنا که از پلیس تراز اسلامی نگاهبانی می کنیم.

جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فارس در خصوص فعالیت های قرآنی نیز گفت: معتقدیم تا زمانی که بشر تمسک به قرآن داشته باشد از هدف خود باز نمی ماند؛ یکی از اصلی ترین وظایف فهم قرآن کریم است، از این رو در حوزه کارکنان و خانواده آنان و همچنین بازنشستگان برنامه هایی را در سطح استان به صورت مسابقه ای برگزار کرده ایم.

وی با بیان ایکه سال گذشته چهار نفر از شرکت کنندگان ربته های اول و دوم را در رشته های قرآنی کسب کرده اند، افزود: در حوزه تلاوت و قرائت قرآن کریم نیز برنامه هایی را برای نیروها و خانواده های آنان برگزار کرده؛ همچنین در خصوص ترجمه مفاهیم نیز دوره هایی برگزار شده که موضوع اصلی بود، این برنامه در تمام رده ها در سطح استان برگزار شده است، به این نحو که هر هفته یک روز قرآنی با عنوان چهارشنبه های قرآنی برگزار می شود.

آزادی، محفل انس با قرآن کریم را یکی دیگر از فعالیت های قرآنی مجموعه عقدیتی سیاسی نیروی انتظامی فارس دانست و بیان کرد: هر هفته صبح شنبه میان کارکنان نیروی انتظامی یک برگ قرآن کریم تقسیم می شود که پس از تلاوت هدیه آن به شهدا اهدا می شود.

وی ویژه برنامه تربیت و تعالی را مورد توجه قرار داد و همچنین به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: تمام فعالیت های تربیت و تعالی ذیل جهاد تبیین تعریف می شود؛ افراد در دوره تربیت تعالی به مدت یک هفته از خدمت منفک می شوند در واقع فضا به صورت اداری نیست. این دوره ها به صورت استانی برگزار می شود؛ دوره تربیت تعالی یک دوره در مشهد و یک دوره در کربلا به صورت خانوادگی نیز برای کارکنان برگزار می شود.

جانشین رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فارس گفت: با توجه به اینکه هنوز چند ماه تا یک سال ابلاغ برنامه ها مانده است اما بیش از ۱۰۰ درصد برنامه های ابلاغی را انجام داده ایم.

وی در واکنش به اغتشاشات اخیر مطرح کرد: امروز دشمن و در رأس آن آمریکا با ما دشمنی می کند. دشمن پنج برنامه را در اغتشاشات اخیر دنبال می کرد که یکی از آن تضعیف نیروی انتظامی بود، اما الحمدلله مردم با دشمنان همراهی نکردند. امروز در کشوری هستیم که دنیایی تحت عنوان استکبار برای تهی کردن آرمان های نظام مقدس اسلامی توطئه هایی را دنبال می کند اما آرمان ها و محتوا های بلندی در سر داریم که رهبری فرمودند امروز اسلام حرف برای دنیا دارد، از این رو با توجه به این اوضاعی که در دنیا حاکم است تلاش ما نسبت به جهاد تبیین باید بالا باشد.

آزادی از برگزاری برنامه هایی تحت عنوان جهاد تبیین ویژه خانواده های کارکنان خبر داد

وی همراهی با مردم را بسیار مهم دانست و مطرح کرد: در ایام کرونا با همکاری کارمندان نیروی انتظامی مبالغی کنار گذشته شد تا در پویش همدلی مومنانه تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد تومان تهیه و میان نیازمندان توزیع شود.

جانشین عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی فارس به شعار این مجموعه اشاره و تصریح کرد: همانطور که فرمانده انتظامی فارس بارها اعلام کرده اند حاضریم خون ما روی سنگ فرش های خیابان ریخته شود اما خون یک نفر از هم استانی ها ریخته نشود.

وی در پایان به اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی اشاره کرد و افزود: این طرح حدود سه سال است که اجرا می شود در واقع دنبال این هستیم که تمام کلانتری ها یک روحانی را داشته باشند؛ در خصوص اثر این طرح حداقل این است که هفته ای یک پرونده طلاق به صلح و سازش ختم می شود؛ حدود ۴۰ روحانی در کلانتری های شهر شیراز فعالیت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha