یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانواده شهیدان جنیدی

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به همراه معاونین این مدیریت، با حضور در منزل شهیدان والامقام جنیدی با مادر بزرگوار این شهیدان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، به همراه معاونین این مدیریت، با حضور در منزل شهیدان والامقام جنیدی با مادر بزرگوار این شهیدان دیدار کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در این دیدار گفت: در روایتی از بحار الانوار داریم که وقتی مادری خدمت پیامبر (ص) می‌رسد و می‌گوید در فراق سه فرزند مرحومم عزادار شدم. حضرت فرمودند: بین شما و جهنم حصار بزرگی است.

وی خطاب مادر شهیدان جنیدی بیان کرد: شما که از یک سو ام الشهداء هستید و در بیت عالم بزرگوار زندگی کردید و به اسلام خدمت نمودید و از سوی دیگر کل زندگی خود را وقف طلاب امام زمان (عج) نموده و خادم اسلام هستید.

حاجیه خانم جنیدی هم در سخنانی گفت: اگرچه شما به من لطف دارید، باید ببینیم آن طرف پرده چه خبر است. دعا کنیم نعمتهایی که خدا به ما داده است را خراب نکنیم. اینکه ذره ای فکر نمی‌کنیم چقدر به مرگ نزدیکیم؛ اگر همه ما به فکر آن طرف باشیم، جهنم خالی می‌ماند..

گفتنی است، شهیدان جنیدی در خانواده‌ای مجاهد و روحانی متولد شدند. پدر شهدا پس از سال‌ها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم سال ۱۳۵۴ به زادگاهش شهرستان پیشوا باز می‌گردد. وی پس از انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی(ره) به امامت جمعه شهرستان رودسر منصوب می‌شود و بعد از رحلت امام(ع) هم با حکم رهبر معظم انقلاب تا پایان عمرش در سال ۱۳۷۷ در این سنگر مقدس خدمت می‌کند..

نصرالله، نخستین شهید خانواده جنیدی سال ۱۳۵۹ در جبهه آبادان به شهادت می‌رسد.

رضا، کوچک‌ترین پسر خانواده از بسیج رودسر به جبهه غرب اعزام می‌رود و در همان اعزام اول به شهادت می‌رسد. ضدانقلاب با آگاهی از اینکه او فرزند امام‌جمعه است، بر سر تبادل پیکر او از نیروهای ایرانی طلب پول می‌کند، اما با مخالفت پدر و مادر شهید روبرو می‌شود.

محمد، سومین شهید و پسر ارشد خانواده به عنوان بسیجی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در عملیات خیبر در حالی به شهادت می‌رسد که برادرش عبدالحمید ناظر شهادتش است و نمی‌تواند پیکر برادرش را به عقب برگرداند.

عبدالحمید هم پس از سال‌ها تحمل جراحت‌های دوران دفاع مقدس، سال ۱۳۷۹ به جمع برادران شهیدش می‌پیوندد.

کتاب «مگر چشم تو دریاست !» نوشته جواد کلاته عربی، روایت این مادر از همسر و فرزندان شهید است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha