شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حضور امام جمعه همدان در تحریریه روزنامه هگمتانه

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اهالی رسانه باید در چارچوب مشخص، انعکاس صدای مردم باشند، گفت: امیدواریم این فرهنگ در جامعه و خصوصا بین اهالی رسانه ترویج پیدا کند که بتوانیم حرف، دغدغه و انتقاد مردم و کسانی که اعتراض دارند را با استفاده از ظرفیت موجود منتشر و چاپ کنیم و مخاطب بداند اینجا محلی برای شنیده شدن حرف‌هایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز با حضور در دفتر و تحریریه روزنامه هگمتانه، با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای فعالیت رسانه‌ای در استان همدان، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که خوب است بستر آن را مهیا کنیم، آن است که بستری برای صحبت و بیان دغدغه‌های مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد چنین میزهایی، بسیاری از کسانی که به مسائل مختلف اعتراض دارند، به راحتی می‌توانند حرفشان را بیان کنند، گفت: مردم باید احساس کنند اینجا پایگاهی است که می‌توانند حرفشان را مطرح کنند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اهالی رسانه باید در چارچوب مشخص، انعکاس صدای مردم باشند، یادآور شد: امیدواریم این فرهنگ در جامعه و خصوصا بین اهالی رسانه ترویج پیدا کند که بتوانیم حرف، دغدغه و انتقاد مردم و کسانی که اعتراض دارند را با استفاده از ظرفیت موجود منتشر و چاپ کنیم و مخاطب بداند اینجا محلی برای شنیده شدن حرف‌هایش است.

اهالی رسانه در چارچوب مشخص، انعکاس صدای مردم باشند

وی با بیان اینکه امروز باید فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه ترویج پیدا کند و این از وظایف اهالی رسانه است، خاطرنشان کرد: زمانی در عرصه فرهنگ سازی و مطالبه‌گری موفق خواهیم شد که رسانه‌ها و نیروها با یکدیگر انسجام داشته باشند و در کنار هم فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: قطعا با تک صدایی به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، بنابراین هم‌افزایی بین رسانه‌ها از ضرورت‌هاست، اما متاسفانه در عرصه فرهنگ سازی انسجام خوبی بین رسانه‌ها حاکم نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه روزنامه و یا پایگاه‌های خبری باید از نظر منابع مالی مستقل باشند، گفت: غالبا به دلیل حمایت یک نهاد خاص از روزنامه، آن مجموعه نسبت به برخی مراکز محافظه کار می‌شود، در حالی که باید به سمت استقلال و آزادی روزنامه‌ها و رسانه‌ها حرکت کنیم.

حقوق، مزایا و بیمه از دغدغه‌های اهالی رسانه است که باید مورد توجه مسئولان باشد

امام جمعه همدان، خواستار حمایت ویژه از خبرنگاران توسط مسئولان شد و بیان کرد: حقوق و مزایا و مشکل بیمه از جمله موضوعاتی است که خبرنگاران نسبت به آن دغدغه دارند، در حالی که فردی که دست به قلم می‌زند باید ذهنش آزاد باشد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، یادآور شد: زمان آن رسیده تا برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات را علت یابی، شناسایی و در نهایت برای هر کدام برنامه مشخصی طراحی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه نوع و چگونگی ارتباط با مخاطب بسیار مهم است، گفت: آموزش و پرورش و سازمان ورزش جوانان هر کدام نیازمند برنامه‌ای متناسب با جامعه هدف خود هستد، اما باید به این نکته توجه کنیم که یک امام جمعه و یا حوزه علمیه به تنهایی نمی‌تواند ضمن مقابله با ناهنجاری‌ها، هنجارها را منتقل و حفاظت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در فرهنگ، حکم رانی حذف شود، شاهد فعالیت‌های جزیره‌ای خواهیم بود که مانع از رسیدن به نتیجه مطلوب می‌شود، یادآور شد: در عرصه شورای فرهنگ کارهای خوبی انجام شده اما نسبت به عدم اجرا شدن مصوبات آن گله‌مند هستیم.

ساختارهای آموزش و فرهنگی در کشور نیازمند اصلاح است

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های فرهنگی باید مشکلات اقتصادی توسط مسئولان حل شود، بیان کرد: اینکه جوانی تا ۲۶ سالگی مشغول درس خواندن باشد و پس از آن باید به سربازی برود و نهایت در سن ۳۰ سالگی تازه به دنبال اشتغال و ازدواج باشد، گویای لزوم اصلاح ساختارهای آموزش و فرهنگی در کشور است.

وی با اشاره به سوالی در مورد انسجام فعالیت‌های فرهنگی در همدان، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل مجموعه ملت امام حسین(ع)، بسیاری از مراسمات به صورت منسجم در همدان زیر نظر این مرکز در حال برگزاری است.

نماینده ولی فقیه در همدان، از دیگر مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم را عدم در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های فرهنگی برای نسل جوان دانست و گفت: بسیاری از مواقع برای آنکه مسئولی به حرکت در بیاید، لازم است که آن مشکل تبدیل به مطالبه عمومی شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha