شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه دشتی به فرهنگ غنی ایرانی اشاره کرد و گفت: با وجود داشتن این فرهنگ غنی، دلیل ندارد که بر روی فرزندان و اماکن در شهرهای ما نام‌های نامأنوس غربی گذشته شود که در فرهنگ ما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست، امام جمعه شهرستان دشتی، امروز در جمع نمازگزاران با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند، خدمت رسانی و توجه به مردم و ولایت پذیری از ارکان زندگی فاطمی است.

‎امام‌جمعه دشتی با تبریک روز ثبت احوال و با بیان اینکه یکی از حقوق فرزندان این است که نام‌های نیک و شایسته بر روی آن‌ها بگذاریم، افزود: با وجود این همه اسامی خوب و با مسمی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما معلوم نیست چرا برخی ها اصرار دارند بر روی فرزندان خود نام های نامانوس و غربی بگذارند.

‎وی به فرهنگ غنی ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود داشتن این فرهنگ غنی ،دلیل ندارد که بر روی فرزندان و اماکن در شهرهای ما نام‌های نامأنوس غربی گذشته شود که در فرهنگ ما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

حجت الاسلام زاهددوست با تاکید بر نام‌گذاری اسامی فرزندان و حتی اماکن با فرهنگ اسلامی و ایرانی، عنوان کرد: ثبت احوال باید در ثبت نامگذاری افراد شاخص ها، ملاک ها و توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد و در بحث نامگذاری اماکن هم شوراهای اسلامی و شهرداری ها باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

‎وی از طولانی شدن مدت اجرای طرح کاهش جمعیت و فرزند آوری گلایه کرد و گفت: امروز کارشناسان معتقدند اگر این روند کاهش جمعیت ادامه پیدا کند تا چند دهه دیگر جمعیت مسلمانان و شیعیان جهان به حدی پایین می‌آید که هیچ قدرتی نداشته باشند؛ باید جلوی این روند خطرناک گرفته شود.

‎وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام کربلای ۴ اظهار داشت: شهرستان دشتی در این عملیات‌ ۱۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور جاودان مانده است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از این دیار به اسلام و انقلاب اسلامی، بالاترین دلیل بر نقش بارز دشتیاتی های غیرتمند در دفاع مقدس و جبهه های نبرد حق علیه باطل است.

‎حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: مراسم وداع با پیکر شهید گمنام و مهمان عزیز شهرستان و تجلیل از خانواده عظیم الشأن این ۱۸ شهید همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در همین مکان مقدس برگزار خواهد شد ،همچنین مراسم استقبال در روز شنبه و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) در روستای شهید پرور درازی برگزار می شود.

‎انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha