سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ظرفیت صادرات محصولات حلال از پرو
ظرفیت صادرات محصولات حلال از پرو

حوزه/ صادرات محصولات حلال به اقتصادهای نوظهور که سازمان همکاری اسلامی را تشکیل می‌دهند، اکنون دو درصد از کل صادرات پرو را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، خولیو پرز الوان، رئیس انجمن صادرکنندگان پرو (ADEX) گفت: سهم محصولات حلال در بازار جهانی حدود دو میلیارد دلار است. نشان حلال در حقیقت به معنای ایمنی و کیفیت محصول است و این یک فرصت تجاری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان پرو است.

رئیس انجمن صادرکنندگان پرو در همایشی با عنوان «تبدیل پرو به قدرت جهانی محصولات حلال» که توسط انجمن صادرکنندگان و مرکز تجارت و بازاریابی حلال برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم حلال به شکل چشمگیری توسعه یافته و به یکی از نیازهای فنی تبدیل شده است که نه تنها به بخش غذاهای تازه مرتبط می‌شود، بلکه به قسمت‌هایی چون محصولات فرآوری شده، لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی نیز گسترش یافته است.

پرز الوان تأکید کرد: مسلمانان به عنوان مصرف کننده اصلی محصولات حلال و همچنین پیروان سایر ادیان، درخواست‌های روزافزونی برای تهیه این محصولات دارند. علاوه بر این، تقاضای رو به رشد برای کالاهای سالم، ارگانیک و طبیعی نشان دهنده گرایش به تغذیه سالم در منطقه خلیج فارس و سایر نقاط جهان است و این نیاز موجب افزایش صادرات پرو در سال‌های اخیر شده است.

در بخش دیگری از این همایش، ادگار واسکز ولا، مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی و تجارت جهانی CIEN-ADEX، در گزارش خود اذعان داشت: صادرات محصولات حلال به اقتصادهای نوظهور که سازمان همکاری اسلامی را تشکیل می‌دهند، اکنون دو درصد از کل صادرات پرو را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود: دولت باید ابزارهایی چون موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد، تشویق به سرمایه‌گذاری و اجتناب از مالیات مضاعف را در اختیار کارآفرینان قرار دهد تا بتوانند در این بخش به رقابت بپردازند. اقتصادهای مهمی در جهان وجود دارند که تاکنون روابطی راهبردی با آنها ایجاد نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha