شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دولت باید برای کاهش شکاف طبقاتی در جامعه تدبیر کند، گفت: با واردات خودرو باید عموم جامعه بهره‌مند شوند نه قشری خاص که جزو مرفهین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به فرمایشات حضرت زهرا(س) در حضور بانوان مدینه، اظهار داشت: از نکاتی که حضرت(س) بر آن تأکید داشتند، مراقبت از انحراف و چرایی سکوت جامعه در برابر انحرافات بود.

وی با بیان اینکه در کلام حضرت زهرا(س) کُند شدن شمشیرها، به معنای سکوت در برابر انحراف است، گفت: حضرت زهرا(س) از خواصی که در برابر انحرافات فریاد نمی‌زنند، گلایه می‌کردند.

امام جمعه همدان، افزود: گاهی از موارد خواص به خاطر منافع شخصی خود و ترس از به خطر افتادن جایگاه اجتماعی، سکوت می‌کنند.

وی تسامح و شوخی گرفتن آینده اسلام را از دیگر گلایه‌های حضرت زهرا(س) برشمرد و یادآور شد: مردم نمی‌دانستند، که اگر علی(ع) از جامعه حذف و ولایت زمین بخورد، چه سرنوشتی برای آینده اسلام به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در ادامه به شکسته شدن نیزه‌ها اشاره کردند، گفت: کنایه از شکسته شدن نیزه‌ها کنایه از تسلیم شدن در برابر دشمن است.

وی با بیان اینکه اگر در برابر این انحرافات سکوت و یا تسامح کنیم، نتیجه‌اش عاشورا و برادر کشی خواهد بود، خاطرنشان کرد: فرمایشات حضرت زهرا(س) نه تنها در آن دوران، که امروز نیز برای جامعه درس است و باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه باید از کسانی که امروز در کشور به دنبال انحراف هستند پرسید که بعد از، از بین بردن جمهوری اسلامی، چه سرنوشتی برای کشور رقم خواهد خورد، گفت: مشخص نیست نعمت استقلال و امنیتی که امروز شاهد آن هستیم، چه بر سرش خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به قانون واردات خودرو اظهار داشت: دولتمردان پاسخ دهند که واردات خودرو چه منافعی برای عموم مردم خواهد داشت؟

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دولت باید برای کاهش شکاف طبقاتی در جامعه تدبیر کند، مطرح کرد: با این کار باید عموم جامعه بهره‌مند شوند نه قشری خاص که جزو مرفهین هستند.

وی خواستار فراهم شدن حضور نخبگان در فضای ساخت خودرو شد و گفت: امروز زمان شکستن انحصار در عرصه خودرو سازی و ورود بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت نخبگان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: وضعیت فعلی و امنیت ماشین‌های نا امن امروز، با جان مردم بازی می‌کند و لذا این انتظار از دولت انقلابی و مردمی وجود دارد که در برابر انحصار گرایی به نفع مردم ایستادگی کند.

وی با گلایه از وضعیت بازار و تورم، یادآور شد: تیم اقتصادی دولت لازم است که قوی‌تر و منسجم‌تر نسبت به وضعیت ارز و اقتصادی برنامه ریزی داشته باشد و اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه دولت شبانه روز در حالت تلاش است، گفت: امیدواریم مردم در میدان عمل، ثمرات این زحمات را ببینند و سبد معیشتی و وضعیت اقتصادی آنها بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha