دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر/ همایش سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

حوزه/ همایش سلامت معنوی (آموزش احکام خاص بیماران) و آشنایی با تسهیلات اقامه نماز بیماران در تالار محمد بن زکریای رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، همایش سلامت معنوی (آموزش احکام خاص بیماران) و آشنایی با تسهیلات اقامه نماز بیماران با ارائه دکتر اصغر قربانی، متخصص کودکان بیمارستان بهارلو، استاد نمونه ستاد اقامه نماز کشور و با حضور جمع کثیری از کادر درمانی و پرستاران بیمارستان‌های مختلف استان امروز در تالار محمد بن زکریای رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

در این همایش، دکتر اصغر قربانی، متخصص کودکان بیمارستان بهارلو، به تبیین احکام نماز خاص بیماران از جمله وضو، تیمم، وضوی جبیره‌ای، تیمم نیابتی در شرایط مختلف اختیاری و اضطراری پرداخت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه طریقه اقامه نماز، با توجه به وضعیت‌های مختلفی بیمار (ایستاده، نشسته و خوابیده) را به صورت تئوری و عملی و با کمک بیمار نما به تفصیل برای شرکت کنندگان تبیین و تشریح کرد.

پیش از سخنان دکتر قربانی و در ابتدای همایش، حجت الاسلام خیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی به حاضران، به لزوم آموزش کارکنان درمانی در خصوص احکام نماز بیماران اشاره کرد و برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای شناخت نیازهای معنوی بیماران، به ویژه بیماران بستری در بیمارستان دانست.

در پایان نیز ابزار و وسایل ابتکاری که در بیمارستان بهارلو تهران برای تسهیل در ادای فریضه نماز بیماران و همراهان آن‌ها و پرسنل بخش‌ها در اتاق‌ها و بخش‌های بیمارستان وجود دارد، به حضار معرفی و توضیحات لازم داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha