شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محسن اراکی در همایش فقه نظام ساز

حوزه / عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به ضرورت آشنایی مردم با خدمات علما اشاره کرد و گفت: باوجود آنکه علما از شهرت خودداری کرده و متواضع هستند، اما باید دیگران را با خدمات آنها آشنا کنیم، به عبارتی جامعه‌ای زنده است که قدر علمای آن شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه امروز در مراسم نکوداشت آیت‌ الله سید علی شفیعی و دو فرزند او در شهرستان دزفول به آیه تطهیر اشاره و اظهار داشت: خانه فاطمه زهرا(س)، خانه تطهیر جامعه بشر است‌ که‌ بندگان خدا را به جوشش می‌آورد.

وی با اشاره به نقش خانه زهرا(س) در طول تاریخ بشری، بیان کرد: این خانه در طول ۱۴۰۰ سال، شگفت آورترین پدیده‌ها و ثمرات را در جامعه بشری ایجاد کرد و تداوم ارزش‌های الهی در جامعه را تحقق بخشید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به تبیین نقش علما در دوران کنونی در کشورهای اسلامی پرداخت و ادامه داد: علما از صدها سال پیش تا کنون نقش بسزایی در استان خوزستان داشتند، نسبت به آیت الله شفیعی از دوران نجف آشنایی دارم، مردی پرهیزکار و برخوردار از تقوا که در بین مردم نیز حضور چشمگیری داشت.

آیت الله اراکی درخصوص فرزندان آیت الله سید علی شفیعی، گفت: شهید سید مرتضی طلبه‌ای با استعداد، متدین، پر شور و مرحوم سید محسن نیز عالمی متدین و تلاشگر، دستاوردهای این عالم بزرگ و آثار وجودی ایشان در استان است.

وی به عالم پرور بودن استان خوزستان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: این علما و بزرگان دینی علاوه بر استان خوزستان در کل کشور و جامعه‌های اسلامی نقش آفرین بودند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، عالمان را بزرگترین نعمت خداوند متعال بر هر جمعیت برشمرد و خاطرنشان کرد: بحمدالله در سطح استان خوزستان، شاهد چهره‌های عالم عامل هستیم.

آیت الله اراکی با تأکید بر لزوم آشنایی مردم با خدمات علما، یادآور شد: با وجود آنکه علما از شهرت خودداری کرده و متواضع هستند، اما باید دیگران را با خدمات آنها آشنا کنیم، به عبارتی جامعه‌ای زنده است که قدر علمای آن شناخته شود.

وی به جایگاه و خدمات آیت‌الله شفیعی در دهه شصت در سطح خوزستان اشاره کرد و افزود: ایشان در برقراری امنیت در پشت جبهه نقش برجسته‌ای را ایفا کردند که از مقوله‌های مهم و مغفول می‌باشد و باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha