شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حوزه / کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر تفاوت‌ها و شباهت‌های حوادث سال ۸۸ با وقایع چند ماه گذشته، گفت: ماجرای ۹ دی بستری شد تا ملت ما با آگاهی کامل تن به ماجرای ۱۴۰۱ ندهند، بلکه در مقابل جریان اغتشاش ایستادگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرمرشدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، با اشاره به اینکه با شکل‌گیری انقلاب اسلامی جریان‌های معاند داخلی و خارجی درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی برآمدند، به تبیین تفاوت‌ها و شباهت‌های وقایع سال ۸۸ و ۹ دی با اتفاقات اخیر پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی دو جریان با انقلاب مخالف بودند، یک جریان استکبار جهانی و نظام سلطه بود که می‌خواست نظام جمهوری اسلامی نباشد و بر اساس همین امر نقشه‌های متفاوتی کشیدند.

نقش کلیدی اپوزیسیون داخلی در اغلب فتنه‌ها علیه انقلاب

وی افزود: دسته دیگر نیز گروه‌هایی بودند که به منفعت‌های خود نرسیدند و به نوعی در کسب منفعت شکست خوردند و یا منفعت‌هایی داشتند که از دست دادند و یا می‌خواستند منفعت بیشتر به دست آوردند، اما نظام و ماهیت نظام به آنها اجازه نداد.

کارشناس دینی اضافه کرد: در ابتدا مخالفت‌ها به صورت اپوزیسیون داخلی شکل گرفت، اما به مرور اپوزیسیون به گروه اول که در واقع نظام سلطه بود نزدیک شد و با یکدیگر قرابت پیدا کردند و جبهه آنها جبهه واحد شد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه نظام سلطه با اعتماد به این جبهه واحد، دست به اقدامات براندازانه زد، گفت: همزمان اپوزیسیون داخل نیز ترغیب شد که از اصل نظام فاصله نگیرد، بنابراین اپوزیسیون داخل در جبهه نظام قرار گرفتند و حتی برای انتخابات کاندیدای مجلس یا کاندیدای ریاست جمهوری می‌شدند و در عین حال برخی از آنها نیز به سازمان‌های جاسوسی پیوستند و از کشور فرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۸ آنها دست به حرکتی در دانشگاه تهران زدند و دانشجویان را تحریک کردند و مسیر را به سمت بیت رهبری بردند و قصد داشتند با فشار روی بیت رهبری به زعم خود رهبر انتخابی را جایگزین رهبر انتصابی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمرشدی با تأکید بر اینکه در سال ۷۸ حضور مردم در صحنه مانع به هدف رسیدن نقشه نظام سلطه و اپوزیسیون داخل شد، تصریح کرد: در سال ۸۸ دوباره همین اپوزیسیون وارد انتخابات شد و شاهد بودیم جریانی که وابسته به بیگانه بود، رأی کمتری آورد و در مقابل جریانی که ارتباط با مردم داشت رأی بیشتری کسب کرد.

اپوزیسیون داخلی، ابزار دست نظام سلطه علیه نظام

وی افزود: در سال ۸۸ که آشوب و اغتشاش در کشور بروز کرد، هر چند آشوب‌ها از بیرون کشور نیز حمایت می‌شد، اما ریشه فتنه در داخل بود و در واقع اپوزیسیون داخل برای اینکه رهبر انقلاب را متوقف کنند و به تعبیر خود جام زهر را به رهبری بچشانند، وارد صحنه شدند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، حوادث سال ۸۸ را آزمایش و تست نظام سلطه و آمریکا در خصوص اپوزیسیون داخل برای براندازی عنوان کرد و ادامه داد: از همان زمان آنها تصمیم گرفتند برای دور بعدی خود را آماده کنند، لذا در سال‌های ۹۶ و ۹۸ نیز این تست را انجام دادند تا به سال ۱۴۰۱ رسیدند.

وی اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ با روی کار آمدن دولت جدید و رویکرد و پیشرفت‌هایی که این دولت در عملکرد خود در عضویت در پیمان شانگهای، هموارسازی مسیر ارتباط با همسایگان، حل مسئله حقوق معلمان و کارگران، انجام بیمه رایگان برای بیمه نشدگان و موفقیت در مقابله با کرونا داشت، گروه‌های معاند داخل و خارج تصمیم گرفتند به هر قیمتی در سال ۱۴۰۱ طرح براندازی را اجرا کنند.

اتحاد۴۷ کشور خارجی در اغتشاشات اخیر علیه انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین میرمرشدی لشکرکشی و کنار هم قرار گرفتن تمام گروه‌های معاند داخلی و خارجی از منافقین، تجزیه طلبان و سلطنت طلبان در وقایع اخیر را ناشی از احساس خطر این گروه‌ها دانست و گفت: ۴۰ گروه از افراد فاسد و مسئله‌دار را دور یکدیگر جمع کردند و از طرفی پول، مهمات و سلاح وارد کشور نمودند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه ۱۴۰۱ رهبری فتنه از بیرون انجام شد در حالی که در فتنه ۸۸ رهبری فتنه در داخل متمرکز بود و نظام سلطه نیز از بیرون خط می‌داد و یا دفاع می‌کرد، اما در حوادث اخیر رهبری به دست نظام سلطه افتاد و حدود ۴۷ کشور یک جنگ جهانی رسانه‌ای، ترکیبی و شناختی علیه کشور ما راه انداختند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، حضور مردم در صحنه، در ۹ دی را عامل اصلی شکست نظام سلطه عنوان کرد و ادامه داد: در ۹ دی ۸۸ ملت به خیابان‌ها ریختند و به جریان اپوزیسیون فهماندند که ملت با انقلاب هستند، در عین حال در ۱۴۰۱ نیز تصور نمی‌کردند که ملت با انقلاب باشد و ۱۰۹۰ شهر را نشانه گرفته بودند، اما موفق نشدند به جز ۳۰ شهر را وارد میدان کنند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ بدنه اجتماعی فریب خورد و ۱۴ میلیون در ابتدا وارد صحنه شدند، اما در فتنه ۱۴۰۱ این اتفاق نیفتاد و تظاهرات ۱۳ آبان، تشییع پیکر شهدا و حمایت‌هایی که جوامع مختلف کردند و هم چنین حمایتی که از رهبر انقلاب شد و دفاعی که نیروهای مسلح و بسیج نمودند، راه را بر آنها سد کرد و تمام عناصر و سرنخ‌های اصلی آنها دستگیر شدند و ضربه سخت و موحشی در این مرحله خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمرشدی با تأکید بر تفاوت‌ها و شباهت‌های حوادث سال ۸۸ با وقایع چندماه گذشته، تصریح کرد: ماجرای ۹ دی بستری شد تا ملت ما با آگاهی کامل، تن به ماجرای ۱۴۰۱ ندهند، بلکه در مقابل جریان اغتشاش ایستادگی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha