یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای عفاف و حجاب

حوزه/ جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب به همت ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه و نهادهای مختلف آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدعباس سیدنژاد امروز در نشست خبری جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای عفاف و حجاب که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: این جشنواره از امروز به همت ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعة الزهرا(س)، موسسه عفاف و حجاب و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: با توجه به تولیدات گسترده علیه فرهنگ عفاف و حجاب و نگاه اصیل به زن در جامعه غربی که متاسفانه آثار بسیار زیانباری در طرز تفکر و حتی ظواهر مرتبط به موضوع بانوان در سراسر دنیا داشته است، باید کارهای عمیق تر و مثمر ثمرتری در این حوزه ارایه کرد.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(حورسا) بیان کرد: قطعا کارهای پایه ای و کف خیابانی در موضوع عفاف و حجاب قابل انکار نیستند، ولی بر این باور هستیم که بخش مهمی از تفکرات مرتبط به عفاف و حجاب در شرایط فعلی معلول فعالیت گسترده رسانه ای است که یک طرز تفکر را در میان مردم بسط و گسترش داده است و اگر بخواهیم نگاه اصیل به فرهنگ بانوان و نگاه اصیل دین و فرهنگ مان را نسبت به نیمی از جامعه انسانی ترویج کنیم، باید از همین ابزار استفاده کنیم.

وی گفت: این جشنواره در قالب‎های تولیدی مختلف به دنبال شناخت و حمایت از آثار فاخر در حوزه عفاف و حجاب است و برای اولین بار سعی شده است که حتی نگاه منتقدان به عفاف و حجاب را نیز در این فعالیت ها داشته باشد.

حجت الاسلام سید نژاد بیان کرد: علاقه مندان برای ارسال آثار می توانند آثار خود را از درگاه اینترنتی حوزه(پیشخوان) به نشانی ismc.ir در قالب ها و رشته های مختلف ارسال کنند که این قالب ها شامل قالب های اصلی تجسمی، نمایشی، شعر و داستان است.

وی بیان کرد: موضوعات اصلی جشنواره شامل مواردی چون، زن، خلقت و جمال، زن، مادر و خانواده، زن اسلام و غرب، زن، تحصیل و پیشرفت، زن، جامعه و کنشگری، زن، رسانه و سینما، زن، ورزش، سلامت، زن، تکنولوژی، فضای مجازی و موضوعات آزاد هستند.

جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای عفاف و حجاب آغاز به کار کرد/ رونمایی از کتاب «دور برگردان»

دبیر ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه اظهارکرد: قالب‌های اصلی و مورد تأکید این جشنواره شامل فیلم کوتاه و بلند، انیمیشن و موشن، طراحی، عکاسی، عکس نوشته، نقاشی و کاریکاتور، شعر، نثر ادبی، طنز نوشته، داستان و روایت گری و.. است.

دبیر این جشنواره اظهار کرد: جایزه بخش های اصلی این جشنواره ۵ میلیون تومان برای نفر اول است که البته در بخش نمایشی این رقم بیشتر خواهد بود.

وی گفت: دو فعالیت جدیدی در این جشنواره صورت گرفته است که اولین آن، داوری برگزیده توسط مخاطبان عام جشنواره است. داوری بخش اصلی و نامزدها توسط اساتید رشته های مختلف صورت می گیرد، ولی برنده نهایی را مخاطبان جشنواره از طرقی که معرفی می کنیم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام سیدنژاد اظهارکرد: یکی دیگر از فعالیت های خاص این جشنواره آن است که آثار منتقدان نسبت به موضوع اصلی جشنواره نیز قطعا دریافت و داوری علمی و هنری خواهد شد.

وی گفت: در این فقره کاملا بر این باور هستیم تا نظرات دیگران و مخالفان و شبهات را به خوبی شناسایی نکنیم نمی توانیم پاسخ های دقیق و روشن نیز به این مطالب بدهیم و به همین دلیل از آثار مخالفان و منتقدان این حوزه استقبال می کنیم.

دبیر جشنواره حورسا در پایان اظهارکرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱به آدرس ismc.ir ارسال کنند. داوری آثار در ماه فروردین و اردیبهشت ادامه می یابد و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز در اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گفتنی است: در پایان این نشست از پوستر رسمی جشنواره و همچنین کتاب «دور برگردان» که حاوی دیالوگ های مخالف و موافق حجاب است و در ۷۲ صفحه توسط ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه های علمیه تنظیم شده است، رونمایی شد.

جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای عفاف و حجاب آغاز به کار کرد/ رونمایی از کتاب «دور برگردان»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha