دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حوزه‌های علمیه خواهران / محمودخالقی

حوزه/ دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران گفت: در وصیت نامه سردار سلیمانی عبارات زیبایی خطاب به خدای متعال بیان شده است و نمایانگر ارتباط قلبی ایشان با خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، محمود خالقی دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی در جلسه اخلاق که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان برگزار شد به بیان یک روایت قدسی پرداخت.

وی افزود: خداوند متعال به حضرت داوود علیه السلام خطاب می کند، ای داوود به اهل زمین ابلاغ کن، کسی که من را دوست داشته باشد من نیز او را دوست دارم و همنشین کسی هستم که مرا به همنشینی انتخاب کرده است و مونس کسی هستم که با یاد من انس بگیرد.

دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: به یاد خدا بودن موجب یاد الهی قرار گرفتن انسان می‌شود اما یکی از مصداق های ذکر «قرآن» است، زیرا از نام های قرآن نیز ذکر است. بنابراین یکی از مصداق های روشن روایت این است که اگر کسی به طور خاص با قرآن ارتباط برقرار نماید، خداوند نیز مونس اوست.

وی گفت: خداوند می فرماید همراه و مصاحب کسی هستم که من را به عنوان مصاحب خود انتخاب نموده باشد و من برمی گزینم کسی را که مرا اختیار کرده است و مطیع کسی هستم که مرا اطاعت کرده است.

دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، اظهارداشت: با توجه به این حدیث قدسی خداوند هرکسی را که به یقین بداند او را دوست دارد پس او را می پذیرد و به میزانی او را دوست دارد که هیچ کدام از مخلوقات دیگر را اینقدر مورد محبت قرار نمی دهد.

خالقی بیان کرد: هر کسی که حقیقتا دنبال خدا باشد او را پیدا می کند و کسی که دنبال غیر خدا باشد به او دست نمی یابد.

وی افزود: بر اساس این حدیث قدسی در می یابیم که اهل زمین چیزهایی را که باعث فریب و غفلت آنان شده است رها کنند و به سوی کرامت و مصاحبت و مجالست با خدا بشتابند.

این مسئول حوزوی ادامه داد: بر اساس این حدیث قدسی شایسته است انسان تا روز قیامت سر خود را بر سجده بگذارد و این همه ارزش گذاری انسان ها توسط خداوند عالم را سپاسگزاری نماید.

خالقی اظهارداشت: مشابه تعبیرات این روایت در دعای جوشن کبیر نیز ذکر می شود و هرچه انس و یاد خدا بیشتر در دل انسان ها مستقر شود، انسان حریص تر به قدم گذاشتن در راه هایی می‌شود که او را به خدا نزدیک تر می نماید.

وی باتوجه به شهادت سردار سلیمانی به نمود وجود خداوند در زندگی سردار دلها اشاره کرد و گفت: در وصیت نامه سردار سلیمانی عبارات زیبایی خطاب به خداوند متعال بیان شده است و نمایانگر ارتباط قلبی ایشان با خداوند متعال است.

دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: انسان در هدف گذاری ها باید به گونه ای باشد که در سیره و بیانات بزرگان متوقف نشود و با تأسی از زندگی هر یک از بزرگان قدم را فراتر بگذارد و دنبال مراتب بالاتر معنوی باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha