شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مکتب حاج قاسم

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم، عمل به مؤلفه های مکتب حاج قاسم را رمز غلبه بر ضعف ها و مشکلات کشور برشمرد.

حجت الاسلام سیدروح الله سیدحقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: بی شک سردار سلیمانی را باید یکی از محبوب ترین و تأثیرگذارترین مردان تاریخ انقلاب اسلامی و بلکه تاریخ معاصر ایران بدانیم که با کوله باری از سال ها مجاهدت در عرصه ها و سنگرهای مختلف از ایشان به عنوان "سردار دل ها" یاد می شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از رموز توفیق الهی حاج قاسم، اخلاص والای ایشان بود و این که در هر کاری رضای خدا را در نظر می گرفت و برای موفقیت جبهه حق از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نمی کرد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تبیین شاخصه ها و مؤلفه های مکتب حاج قاسم گفت: فراتر از مباحث مرسوم نظامی اگر ما نگاهی عمیق و همه جانبه به این شاخصه ها و مؤلفه ها داشته باشیم، می توانیم با بهره گیری از آن ها به علاج بسیاری از مشکلات و ضعف ها و ناکارآمدی ها در عرصه های مختلف فرهنگ، اقتصاد و ... بپردازیم و از این آزمون ها سربلند بیرون بیاییم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم ادامه داد: این مؤلفه ها بیش از هر چیز وابسته به مشی و ویژگی‌های شخصیت فردی و اجتماعی حاج قاسم است؛ شاخصه‌هایی که می‌تواند در بسیاری از سیاست گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های خُرد و کلان، به خصوص در عرصه مدیریت و بازسازی ساختار فرهنگی کشور مورد عنایت قرار گیرد و مهم هم این است که به این شاخصه ها در مقام عمل توجه شایسته و بایسته صورت گیرد.

وی گفت: البته باید شهید سلیمانی را به عنوان یک الگوی جامع مورد توجه قرار داد به نحوی که همه افراد جامعه به سهم خودشان بتوانند از این الگو بهره ببرند. این که مقام معظم رهبری در آن سخنان معروف تأکید می کنند که باید حاج‌قاسم را به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کرد به همین خاطر است.

حجت الاسلام سیدحقی بیان داشت: در کنار مسئله اخلاص، یکی از ویژگی های بارز حاج قاسم، هوشمندی و ابتکار عمل ایشان در مواجهه با مشکلات و بحران ها بود و وقتی انسان یک عمر مجاهدت ایشان در سنگر های مختلف را بررسی می کند، متوجه این مسئله می شود.

وی افزود: از سوی دیگر ایشان شخصیتی بود که به لطف و عنایت الهی توانسته بود، ایمان و عمل صالح را با هم ترکیب کند و همان اخلاصی که اشاره شد باعث برکت و موفقیت در کارهای ایشان شد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم گفت: در واقع شهید سلیمانی در زمره معدود افرادی بود که هم اهل فکر و تدبیر بود و هم عمل‌گرا بود و طبعاً فردی که با این ویژگی ها در میدان عمل است، راه‌های طی کردن مسیر را بهتر می‌شناسد، چرا که او اهل شعار دادن نیست بلکه در کف میدان حضور دارد و در زمان لازم، نظارت های میدانی اش را هم برای بهتر اجرا شدن طرح ها و برنامه ها انجام می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha