یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: شاید امروز حاج قاسم در میان ما نباشد، ولی این سردار با اخلاق اسلامی و انسانی خویش و نیز روحیه جنگاوری و هوش نظامی خویش مکتبی بنیان نهاد که نه تنها کمرنگ نخواهد شد، بلکه روز به روز این مکتب در بین آزادی‌خواهان جهان بیش از قبل مطرح می‌شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: امروز یکی از علل اصلی مشکلات موجود در جهان اسلام، از بین رفتن اعتماد به نفس مسلمین و از سوی دیگر برنامه‌های دین ستیزانه دشمنان است که در قالب رسانه و جنگ نرم در بین مسلمانان انجام می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران، گفت: از بین بردن اعتماد به نفس مسلمین توسط دشمن با هدف جلوگیری از تحقق وحدت بین کشورهای اسلامی و بعد از آن مهیا شدن زمینه مناسب برای غارت ثروت جهان اسلام است، لذا دشمنان هر کشور و یا کسی که در این راه در مقابل آنان قرار بگیرد را از سرراهشان به هر شکل ممکن بر می‌دارند.

وی عنوان داشت: با آغاز قرن بیست و یکم، استکبار که به نوعی از نقشه‌ها و برنامه‌های خود همانند اشغال نظامی عراق خسته شده بود، طرح سیطره بر جهان اسلام را کاملا تغییر داد و این بار با استفاده از عناصر نفوذی و نیروهای نیابتی خود مانند داعش و سایر جریانات تروریستی تلاش بسیاری برای استمرار حضور غیرمستقیم خود در منطقه را آغاز کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه داعش را باید فرزند ناخلف آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و جریانات تکفیری دانست، گفت: داعش از هر جهت توسط غربی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای مرتجع عربی حمایت می‌شد و در همان ماه‌های نخستین تحولات نگران کننده‌ای را در منطقه ایجاد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: این روند سیطره جریانات تروریستی مانند داعش بر کشورهای اسلامی منطقه عمر چندانی نداشت، زیرا جبهه مقاومت به رهبری سردار حاج قاسم سلیمانی مانع بزرگی بر سر راه آنان شد.

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی که بخش اعظمی از زندگی خود را وقف دفاع از اسلام و این نظام کرده بود، این بار در مقابل جریاناتی قرار گرفته بود که تمام توانشان از بین بردن امنیت در منطقه و جهان اسلام بود و لذا این کار سختی به نظر می‌رسید.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با وجود مشکلات بسیاری که حامیان داعش برای حاج قاسم و جبهه مقاومت به منظور جلوگیری از تقابل با جریانات تندرو و تروریستی ایجاد کردند، بازهم این سردار رشید توانست ابتکار عمل را در منطقه به دست بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران یادآور شد: ناگفته نماند که شهید سلیمانی در طول مبارزه با جریان تروریسم و داعش هرگز نگاهی تنگ نظرانه نداشت و به هر ندای کمکی از جانب مظلوم، جواب مثبت می‌داد و برای وی انسانیت، اسلام راستین و تحقق وحدت مسلمین از اولویت‌های مهم بود تا جایی که طبق اسناد موجود حضور ایشان در دوران مبارزه با جریان تروریسم در منطقه باعث جلوگیری از قتل عام بسیاری از اقلیت‌های دینی همانند مسیحیان و ایزدی‌ها توسط وحوش داعش گردید.

وی یادآور شد: حرکت حاج قاسم، روز به روز گسترده‌تر از گذشته می‌شد، تا جایی که بعد از مدتی شاهد ایجاد مکتب حاج قاسم در منطقه بودیم و همین امر عرصه را بر جریان‌های استکباری تنگ کرد.

این استاد حوزه علمیه عنوان داشت: اجماع جهان اسلام در برابر جهان استکبار و سربلندی مسلمین در عصر حاضر از آرزوهای شهید سلیمانی بود، این سردار رشید اسلام همواره به دنبال تحقق وحدت واقعی بین کشورهای اسلامی بود، زیرا به خوبی می‌دانست تحقق اتحاد برادران دینی می‌تواند دنیای کنونی را متحول سازد و دشمن هم از این برنامه‌ها و آمال شهید سلیمانی به خوبی آگاه بود، لذا به بدترین و ناجوانمردانه‌ترین شیوه ممکن وی را به شهادت رساند به امید اینکه چراغ این مکتب خاموش شود، ولی هرگز اینچنین نشد و دشمنان وحدت مسلمین، از این جنایت خود نتیجه عکس گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در پایان یادآور شد: شاید امروز حاج قاسم در میان ما نباشد، ولی این سردار با اخلاق اسلامی و انسانی خویش و نیز روحیه جنگاوری و هوش نظامی خویش مکتبی بنیان نهاد که نه تنها کمرنگ نخواهد شد، بلکه روز به روز این مکتب در بین آزادیخواهان جهان بیش از قبل مطرح می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha