دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
رضا برجی

حوزه / یک فیلمساز گفت: برای ساخت فیلم یا سریال پیرامون حاج قاسم هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست. برای مثال به حساسیت‌هایی که پیرامون سردار دلها وجود دارد اشاره می‌کنم.

رضا برجی، فیلمساز و جانباز جنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: سینمای کشورمان در پرداختن به قهرمانان خود، موفق نبوده است، طی این چهار دهه باید کارهای بسیاری در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شد که هر یک از آنها روایتگر گوشه‌ای از زندگی سرداران شهید بود.

وی افزود سردار دلها بزرگترین قهرمان پس از انقلاب اسلامی در کشورمان است که همه مردم او را با جان و دل دوست دارند برای همین نیاز است تا فیلم ها و آثار بسیاری درباره وی ساخته شود، البته فردی که می‌خواهد چنین کاری تولید کند باید خود به موضوع اعتقاد داشته باشد وگرنه کار سفارشی در این حوزه جواب نخواهد داد.

این جانباز جنگ تصریح کرد: بزرگترین فایده تصویرسازی از سرداران شهید در سینما و تلویزیون الگو سازی در جامعه است. جوانان باید بدانند کشورشان چه قهرمانی را در خود جا داده است البته مردم سراسر ایران حاج قاسم را می‌شناسند و ایثارهایش را درک کردند اما نسل‌های بعد نیز باید از چنین قهرمانی مطلع باشد هر چند که باز می‌گویم نام حاج قاسم تا ابد در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخی حساسیت‌ها مانعی برای تولید درباره سرداران جنگ به ویژه حاج قاسم نمی‌شود، گفت: شاید برخی حساسیت‌ها باعث ‌شود جلوی تولیداتی با محوریت سرداران جنگ گرفته شود در هالیوود از سربازان قهرمان می‌سازند اما ما نمی‌توانیم از قهرمانمان یک سرباز بسازیم برای همین باید با نظارت کارشناسان خبره آثار خوبی تولید شود این اتفاقی نیز باید با حمایت‌های دولتی صورت گیرد.

برجی در انتها تأکید کرد: برای تصویرسازی از حاج قاسم نیازی به بزرگنمایی بی‌مورد نیست چون کارهایی که سردار دلها انجام داده به اندازه بزرگ است که روایت واقعیات نشان دهنده اصل ماجرا است. در حقیقت همانگونه که رهبر انقلاب تأکید کردند برای تصویرسازی از سرداران شهید باید از اغراق بی مورد پرهیز داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha