چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر گفت: آمریکایی ها برای حاج قاسم یک نامه فرستادند اما ایشان حتی نامه را هم باز نکرد ‌و در سخنرانی ها همیشه می گفت من به تنهایی حریف آنها هستم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری، فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر، امروز در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: امروز توفیق بزرگیست که در محضر مردم ولایتمدار و انقلابی تبریز مشرف شدم.

وی با بیان ویژگی های مردم آذربایجان گفت: مردم فداکار، وفادار، عزیز و ارزشمند آذربایجان شرقی و شهر شهیدپرور تبریز در طول دوران انقلاب، مبارزه با رژیم ستم شاهی و همچنین در طول تشکیل انقلاب اسلامی تکلیف خود را به نحو احسن انجام دادند.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر افزود: در نگاه مبارک حضرت آقا و در فرمایشات ایشان، همواره آذربایجان و تبریز را جزو ستون های مستحکم این نظام محسوب می کنند و ریشه خانوادگی خود حضرت آقا هم در این دیار است و به نوعی همشهری شما هستند.

وی ادامه داد: مردم بزرگوار آذربایجان شرقی و تبریز، در فتنه هایی که دشمن برای براندازی تدارک دیده بود، با حضورشان دشمن را مایوس کرده و دشمن را به لانه هایشان بازگرداندند.

سردار جباری با بیان اینکه حاج قاسم دست یافتنی است، خاطرنشان کرد: جوان های ما می توانند به ایشان دست یابند، شاید هم امروز جوان هایی در جمع ما باشند که حاج قاسم درون خود را در اتفاق و حادثه ای نشان خواهند داد. حاج قاسم امروز حتما در سایه سار لطف امام حسین(ع) قرار دارد و دعاگوی یاران خود است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک شخصیت جامع بود، گاهی احتمال دارد از سر غفلت، شخصیت همه جانبه شهید سلیمانی بیان نشود چرا که هرکس روایت دلخواه خود را از شخصیت ایشان ارائه می دهد.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت آقا حاج قاسم را به عنوان یک مکتب معرفی کردند یعنی جامع و همه بعدی بودن حاج قاسم را تایید کردند. حاج قاسم با کودکان و مردم، به ویژه فرزندان شهدا ، از پدر و مادر مهربان تر بود و بچه ها از سر و کول او بالا می رفتند.

وی اضافه کرد: این مردی که این ویژگی های مردمی را داشت، از طرفی هم در داخل و خارج ایران به سیاستمداران و مدعیان که می رسید، سخت تر از فولاد می شد و همه را به راه درستی که در سایه سار هدایت امام مسلمین پیش رو داشت می کشانید.

سردار جباری در تشریح دیگر ویژگی های شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی اولین ویژگی اش، جنبه معمارانه اش است. در سیاست، دفاع و امنیت، ساختارهایی را بنا کرد و آنها را به تدریج تکامل بخشید که دوران ساز بودند.

وی اظهار کرد: قدرت معماری حاج قاسم، ترکیبی از زمان شناسی، آینده نگری، هوش سازمانی، فهم نیروی انسانی، شکل دادن به فرایند کارهای پیچیده، برخورداری از ذهن نتیجه محور و توان کار کردن با انسان های بزرگ است.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر خاطر نشان کرد: از سال ها پیش و قبل از فتنه داعش، حاج قاسم و یارانش در نیروی قدس نقش بی بدیل و بی نظیری را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم ایران، حتی آنهایی که شاید میانه خوبی با نظام اسلامی و سپاه پاسداران ندارند، حاج قاسم و نیروی قدس را می شناسند و به آن افتخار می‌کنند.

سردار جباری ادامه داد: حاج قاسم‌ نیروی قدس را به عنوان یک‌ سازمان معلم‌ می دانست، در دو دهه گذشته، شما مجاهدی اعم از شیعه و سنی نمی بینید مگر اینکه پای درس حاج قاسم و نیروهایش ننشسته باشند.

وی با بیان اینکه محور مقاومت، بنای دیگریست که حاج قاسم ، با هدایت های خودش معماری کرد، افزود: من ۱۰ سال است حیات طیبه ایشان‌ را از نزدیک‌ می بینم، من ندیدم در طول این ده سال، کسی باشد که حضرت آقا او را به اندازه حاج قاسم ببوسند، و در آغوش بگیرند. طراح و صاحب فکر و نظریه پرداز این محور مقاومت، وجود مقدس حضرت آقا است.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر ادامه داد: در اتفاقات سوریه، کسی از کشورهای همسایه آمد و ادعا داشت که رئیس جمهور سوریه باید برود، بحث عزت و شرف است که باید حفظ شود. حضرت آقا گفتند که ما پشت این خط ایستاده ایم و دست ما پشت این صحنه است.

وی تاکید کرد: ما حق نداریم حاج قاسم‌ را در موفقیت ها و مجاهدت های بزرگ، از نظرات و هدایت های حضرت آقا جدا کنیم.

سردار جباری گفت: اگر حاج قاسم‌ نبود، محور مقاومت شاید هرگز شکل نمی گرفت نقش محوری را حاج قاسم عزیز ایفا کردند. حاج قاسم طی دو دهه، یک تشکیلات عظیم سیاسی، نظامی و اجتماعی را ایجاد کرد که همه اجزای آن موفق شدند در مواردی مهم، کارکردی بالاتر و اثرگذارتر از دولت های کشورهای منطقه داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم معنای جدیدی به مفاهیمی مانند تمام‌ کنندگی، ثبات و بازدارندگی بخشید، گفت: از لحاظ سیاسی، امنیت و محور مقاومت یک‌ موجود دولت ساز است. محور مقاومت توانسته امروز سبکی از زندگی فرامرزی را طرح کند.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر تصریح کرد: امروز محور مقاومت نگهبان اسلام در جهان است و حاج قاسم آن را مستقل و رشید بار آورد که آنقدر قدرتمند بود که هیچ‌ مزدوری نتوانست به آن آسیبی بزند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم هیچوقت معامله سیاسی نکرد، گفت: او با توانمند کردن ملت یمن در دفاع از خودشان، دشمنان خبیث را مهار کرد. شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه فرمانده بود، همه ارکان جبهه مقاومت از او اطاعت می کردند. همیشه به جاهای خطرناک می رفت و کارش را انجام می داد و نیروها هم‌ وقتی حضور او را می دیدند، بال و پر می‌گرفتند و به شجاعتشان افروده می شد ایشان همیشه می گفت من باید می رفتم تا بقیه بیایند.

سردار جباری ادامه داد: بخش مهمی از مشغله حاج قاسم به سیاست ورزی اختصاص داشت. ایشان راه مذاکره را بلد بود، قواعد چانه زنی را می دانست، توافق کردن یا نکردن و مصالحه را به خوبی درک می کرد و مردی بود که کسی در خاورمیانه قدرت و جرات نه گفتن به ایشان را نداشت.

وی به بخش دیگری از ویژگی های شهید سلیمانی اشاره کرده و گفت: یکی از صحنه های تاریخی مذاکره حاج قاسم صحنه مذاکره با آقای پوتین بود، ۴۵ دقیقه وقت داده بودند که ایشان با آقای پوتین صحبت کنند، این ۴۵ دقیقه نه تنها به ساعت ها مذاکره تبدیل شد، بلکه باعث شد روسیه هم به معنای واقعی به میدان بیاید.

فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر افزود: آمریکا همواره تلاش می کرد بتواند در منطقه حاکم باشد اما مثل ما نتوانستند موفق باشند چرا که یک شخصیت کاریزماتیک مثل حاج‌ قاسم را نداشتند.

وی گفت: آمریکایی ها برای حاج قاسم یک نامه فرستادند اما ایشان حتی نامه را هم باز نکرد ‌و در سخنرانی ها همیشه می گفت من به تنهایی حریف آنها هستم.

سردار جباری در پایان گفت: برای حاج قاسم، سیاست ابزاری برای کنار هم‌ نشاندن دوستان و حل مشکلات آنها بود، حاج قاسم معنی قدرت را می دانست ولی هرگز در پی قدرت نبود و به دنبال ریاست نمی گشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha