یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم رونمايي از آثار هنري به ياد شهيد سليماني در كتابخانه آستان قدس رضوي

حوزه / حجت‌الاسلام حسینی گفت: انتقام از قاتلان شهید سلیمانی تنها با مرگ عده‌ای قدرتمند و مستکبر تمام نمی‌شود، بلکه انتقام حقیقی با مبارزه با ظلم ادامه دارد و از مستضعفان جهان دفاع کرد، گستره عدالت برپایه اسلام ناب و حمایت از مظلومان است که انتقام خون سردار سلیمانی و همه شهدا را از ظالمان خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در یک‌صد و پنجاه و دومین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ظهر امروز ۱۳ دی‌، در مراسم رونمایی کتاب و آثار مرتبط با سردار شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم حرف‌های خیلی مهمی دارد که در آن نکات برجسته‌ای وجود دارد؛ صحبت‌های سردار شهید راهبردی است و خود یک دانشگاه و مکتب است، آنچه کلام او را برجسته کرده است؛ جمله ما ملت و مکتب امام حسین (ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نگاه مکتب امام حسین (ع) رنگ و پوست، ملیت، نژاد در هم نوردیده می‌شود، مرزهای دینی شکسته می‌شود، اظهار کرد: آن موقع که نظام سلطه فکر می‌کرد که با فروپاشی شوروی به دنبال نقشه‌های جدید می‌رود با فتنه‌انگیزی در اختلاف در بین کاتولیک‌ها و ارتدوکس ها تفرقه ایجادمی کند و از دل این تفرقه پروتستان را ایجاد می‌کند و در کشورهای اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه داعش را ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه مکتب امام حسین (ع) سلطه و استکبار نمی‌خواهد، افزود: دشمنان اسلام تصور می‌کردند با ترور افراد و شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم مکتب امام حسین (ع) و مسیری که این سردار در دنیا دنبال کرده است، خاموش می‌شود، درصورتی‌که پس از شهادت سردار این مسیر و گرایش به مکتب امام حسین (ع) در جهان گسترش پیداکرده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بابیان اینکه در مکتب امام حسین (ع) نظام سلطه نمی‌تواند شکل بگیرد، اضافه کرد: هدف داعش در منطقه این بود که کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری به تصرف خود دربیاورد، که با حضور سردار سلیمانی ویارانش در منطقه تمام این نقشه‌ها شکست خورد.

وی خاطرنشان کرد: انتقام از قاتلان شهید سلیمانی تنها با مرگ عده‌ای قدرتمند و مستکبر تمام نمی‌شود، بلکه انتقام حقیقی با مبارزه با ظلم ادامه دارد و باید از مستضعفان جهان دفاع کرد؛ گستره عدالت بر پایه اسلام ناب و حمایت از مظلومان است که انتقام خون سردار سلیمانی و همه شهدا را از ظالمان خواهد گرفت.

در ادامه این نشست سردار علی قاسمی، فرمانده سابق سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و از هم‌رزمان شهید سلیمانی با نقل خاطرات روزهایی که با ایشان در شرق کشور به مبارز با اشرار می‌پرداخت، گفت: ۳ یا ۴ سال در کنار سردار در سیستان و بلوچستان خدمت کردم؛ شهید سردار سلیمانی بین‌المللی است، شهیدی که تعلق به مستضعفین جهان دارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی حبیب جبهه‌ها بودند؛ زمانی که به مرخصی می‌آمدند به دیدن خانواده‌های شهدا، رزمندگان در عملیات قبل زخمی شده بودند، می‌رفتند جویای حال آن‌ها می‌شدند، جنگ تمام شد، استان کرمان به‌واسطه حضور ایشان و دغدغه‌ای که ایشان نسبت به پاسداشت شهدا و رزمندگان داشتند، این استان اولین استانی بود که کنگره شهدا را برگزار کرد، آثار رزمنده‌ها را جمع‌آوری کرد.

وی اضافه کرد: سال ۶۹ وقتی فرمانده قدس زاهدان شدند، در آن سال‌ها در شرق کشور اشرار مسلح مسیرها را ناامن کرده بودند، با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برای مردم و روستاهای همان منطقه که بسیار وضعیت نامطلوبی داشتند خدمات زیادی علاوه بر ایجاد امنیت در منطقه انجام دادند.

سردار قاسمی یادآور شد: زمانی که سردار به شهادت رسید و قرار بود مراسم تشییع ایشان برگزار شود، شهرهای مختلف ایران نمایندگان و ائمه جمعه به خاطر علاقه مردم به سردار اصرار داشتند که پیکر ایشان و یارانش از شهرهای آن‌ها نیز عبور کنند، همان‌طور که از کشورهای آفریقایی به خاطر علاقه به سردار تماس می‌گرفتند اگر امکان تشییع و ورود به کشور آن‌ها نیست، حداقل با هواپیما از آسمان کشور آن‌ها عبور کند.

در بخش پایانی این نشست، مهدی قربانی نویسنده کتاب‌های سلیمانی عزیز (۱) و سلیمانی عزیز (۲) گفت: این کتاب‌ها در انتشارات موسسه حماسه یاران منتشرشده است، جلد اول کتاب با همکاری دو نویسنده دیگر پس از ۵۰ روز از شهادت سردار سلیمانی منتشر شد، که در حال حاضر برای نودمین بار چاپ‌شده است.

وی افزود: کتاب سلیمانی(۲) که بیش از ۱۰ روز است منتشر شده، به چاپ هفتم رسیده است.

در این مراسم از کتاب سلیمانی ۲، کاشی ۷ رنگ از ابوالقاسم صادقی، تابلوی پرتره سه‌بعدی با تصویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از علی نداف سلامی از جمله آثاری بودند که با حضور مدیران، شخصیت‌های فرهنگی در محل موزه آستان قدس رضوی رونمایی شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha