دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1063327
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
ز

حوزه / گردهمایی روحانیون منطقه کاشان با موضوع «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت علی بن باقر(ع)» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، گردهمایی روحانیون منطقه کاشان با موضوع «بررسی ابعاد شخصیتی حضرت علی بن باقر(ع)» به همت اوقاف و امور خیریه و امور مساجد و با همکاری آستان مقدس حضرت علی بن باقر(ع)، شب گذشته در تالار مهرگان فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

مجید زجاجی در این مراسم با تسلیت شهادت سلطان علی بن محمد باقر(ع) به عنوان شخصیتی که در جایگاه خود منحصر به فرد است، اظهار داشت: آن حضرت از اصحاب خاص و حواریون امام پنجم و ششم بود، تفکر و نهضتی عمیق ایجاد کرد و صفت سفیر بودن را دارد یعنی از جانب این دو معصوم حامل پیام است.

وی با اشاره به صفت نماینده بودن مسلم بن عقیل برای امام حسین (ع) افزود: لازمه سفیر بودن سلطان علی بن محمد باقر(ع) مورد اطمینان بودن آن حضرت است و از دیگر ویژگی‌های این بزرگوار می‌توان به مجاهد، مهاجر، شهید در معرکه، فرزند بلافصل امام، برادر و عموی امام و محدث بودن اشاره کرد.

زجاجی با بیان اینکه علی بن محمد باقر(ع) به منطقه خاصی تعلق ندارد و متعلق به جهان اسلام است، بیان کرد: به گفته آیت الله وحید بهبهانی، ایشان از امام اختیار تام داشته و به همین دلیل امام جمعه بوده و از شهرهای یزد، نائین، اردستان، قم، همدان و قزوین در نماز جمعه آن حضرت شرکت می‌کردند و همچنین به گفته آیت الله سید مهدی یثربی(ره) ما از شیعیان علی بن محمد باقر(ع) هستیم.

پژوهشگر تاریخ اسلام در رابطه با مشهد اردهال اظهار کرد: در کتاب بحارالانوار علامه مجلسی حدیثی از امام رضا (ع) در رابطه با عظمت این مکان موجود است؛ سند موجود در رابطه با سلطان علی بن محمدباقر(ع) دو تذکره است که اولی مربوط به دو قرن گذشته و دیگری مربوط به قرن ۹ است و طبق گفته آیت الله عبدالرسول مدنی سه حدیث در این تذکره در رابطه با ایشان است.

زجاجی در پایان تصریح کرد: وجود قتلگاه و گنبد و بارگاه ایشان و همچنین اشعار دوران سلجوقیان مبنی بر پناه بردن مردم به علی بن محمد باقر(ع) از اسناد حقانیت ایشان در ایران است.

انتهای پیام

گردهمایی روحانیون منطقه کاشان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha