سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
مراسم مظاهری

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری، بسیار عاشق خدا و اهل بیت(ع) بود و دوست داشت تا مردم را با خدا و اهل بیت(ع) آشنا کند، لذا خدمات اجتماعی مفیدی در این راستا انجام می‌داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی دیانی کارشناس مذهبی، صبح امروز در مراسم پنجمین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری، به بیان خصوصیات، شخصیت و خاطرات این عالم دینی پرداخت و اظهار داشت: کارهای اجتماعی همچون تأسیس دارالقرآن کریم، دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) و چندین موسسه خیریه در زمینه‌های مختلف، از آن مرحوم به یادگار باقی مانده است.

وی ادامه داد: آن مرحوم همیشه نسبت به مادر خود محبت داشت و همچنین نوه‌های خود را به این امر تشویق می‌کرد، براساس شنیده‌ها، علت محبت مردم نسبت به حجت الاسلام والمسلمین مظاهری، نیز دعای مادر است.

حجت الاسلام دیانی افزود: مرحوم مظاهری، اهمیت ویژه‌ای برای مستحبات قائل بود و در ماه رجب و رمضان عباداتش چندین برابر بیشتر می‌شد، که قرائت ۵۰ ساله دعای سحرگاهی ابوحمزه با حضور آحاد مردم اصفهان از آن جمله است، همچنین ایشان بسیار مسئولیت پذیر بود و نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت نبود.

وی اهمیت دادن به نوجوانان و جوانان از دیگر خصیصه‌های مرحوم مظاهری دانست و گفت: حجت الاسلام والمسلمین مظاهری، جوانان را جهت فراگیری دقیق و عمیق مسائل قرآنی تشویق می‌کرد.

این کارشناس مذهبی، از خصوصیت ویژه مرحوم مظاهری را یاد قیامت و مرگ بودن و اعتماد بسیار به دعا و خدا عنوان کرد و گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری، بسیار عاشق خدا و اهل بیت(ع) بود و دوست داشت تا مردم را با خدا و اهل بیت(ع) آشنا کند، لذا خدمات اجتماعی مفیدی در این راستا انجام می‌داد.

گفتنی است در ادامه برنامه حجت الاسلام کلباسی نیز به بیان ویژگی‌هایی از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری پرداخت و اظهار داشت: اولین و برترین ویژگی مرحوم مظاهری این است که مردم را با خدا پیوند و آشتی داد که این بالاترین خدمت آن عالم محسوب می‌شد.

این کارشناس مذهبی افزود: حجت الاسلام والمسلمین مظاهری، میراث دار فرهنگ دعا در اصفهان است و حفظ این میراث امروز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مرحوم مظاهری در راستای تأسیس مهدکودک، دبستان، دبیرستان و دانشگاه قرآنی در طول حیات خود اقدام کرد.

این مراسم با مدیحه سرایی حاج مهدی سلحشور پایان یافت.

گفتنی است پنجمین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری، با حضور شهید گمنام دفاع مقدس مزین شد.

مرحوم مظاهری، تلاش می‌کرد تا مردم را با خدا و اهل بیت(ع) آشنا کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha