دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه با فعال شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی شورای امر به معروف در ادارات، می‌توان با کم کاری‌ها، تنبلی‌ها و مفاسد مالی که گاهی رخ می‌دهد، مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: اقدام اخیر نشریه زرد فرانسوی که بارها به اسم آزادی بیان، به مقدسات مسلمانان توهین کرده، موضوع تازه‌ای نیست و خلاف این رویه را از آنها انتظاری نداریم، اما از دولت فرانسه می‌خواهیم تا در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه برخورد جدی در عرصه بین الملل انجام شود، گفت: از وزارت امور خارجه نیز می‌خواهیم تا واکنش قاطعی به این موضوع نشان دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در ارتباط با جذب نیروی انسانی و استخدام در دستگاه‌های اجرایی، باید گزینش‌ها مبتنی بر تعهد و تخصص باشد، یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است که برای جذب نیرو، روابط را کنار گذاشته و با عدالت و انصاف عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی، خاطرنشان کرد: حجاب واجب شرعی و امری دینی است که نماد هویت و فرهنگ اصلی ایرانی می‌باشد و قرآن کریم نیز همواره تاکید بر رعایت حجاب و توجه به آن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه بیشتر خانواده‌های ایرانی این واجب شرعی را رعایت کرده و می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه زنان در دوره‌های مختلف حجاب داشته‌اند، بنابراین یکی از برنامه‌های تمدن جدید غربی برای استعمار زنان، رواج بی‌حجابی در جامعه است.

وی حجاب را برگرفته از باورها عنوان کرد و گفت: برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه باید باورها را تقویت کنیم و ارزش‌ها در جامعه به درستی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره دیدار رهبر معظم انقلاب با بانوان، یادآور شد: متهم نکردن کم حجاب‌ها به بی‌دینی، اصلی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی است و باید به این نکته توجه داشت و از آن غافل نشویم.

وی با بیان اینکه با فعال شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی شورای امر به معروف در ادارات، می‌توان با کم کاری‌ها، تنبلی‌ها و مفاسد مالی که گاها رخ می‌دهد، مقابله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha