پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ی

حوزه / مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) همراه با گرامی داشت مادران شهدا با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد فخار کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین(س) همراه با تکریم مجاهدت‌های مادران شهدا، امشب با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روحانیون، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد فخار کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امام جمعه کاشان، در این مراسم اظهار داشت: بعد از شهادت حضرت زهرا(س)، بنابر وصیت ایشان، حضرت علی(ع) با اُمامه ازدواج نمود که ثمره این ازدواج، محمد بن هلال بن علی، مدفون در آران و بیدگل می‌باشد و پس از ۱۵ سال نیز حضرت امیر(ع) با حضرت ام البنین(س) ازدواج نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه خداوند زمینه ازدواج دختران با تقوا را فراهم می‌آورد، یادآور شد: دختران اگر ازدواج ام البنین(س) با حضرت امیر(ع) را الگو قرار دهند، خدا نیز اسباب ازدواج آنها را با بهترین همسر فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه فرزندان و همسران شهدا به ندای امامین انقلاب لبیک گفتند، یادآور شد: مادران شهدا به خود افتخار کنند که از دامان آنها فرزندانی تربیت شدند که حاضر نشدند، امام(ره) تنها بماند و حرم حضرت زینب(س) به دست داعش بیفتد و تخریب شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، "بعضی فکر می‌کنند خانه داری دور از شأن یک خانم است، اینطور نیست خانه داری و تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه و شرافت است و اگر فرصت شد خانم‌ها در کنار خانه‌داری، به تحصیلات، ورزش و امور اجتماعی نیز بپردازند".

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: از دامان مادران باید افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی‌ها، آیت الله مصباح یزدی‌ها و امامین انقلاب تربیت شوند.

مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و گرامیداشت مادران شهدا در کاشان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha