شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید روح الله عجمیان

حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی از عوامل اصلی شهادت سیدروح‌الله عجمیان صبح امروز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و محمد حسینی پس از گذراندن تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، صبح امروز ۱۷ دی اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

تشییع شهید مدافع امنیت «سیدروح‌الله عجمیان» در کرج + فیلم و عکس

حمله داعشی ها به مأموران پلیس و طلبه بی دفاع در کرج | رأفت و صبوری تا کی؟ + فیلم‌ها

بر اساس این گزارش، دوازدهم آبان، تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند. در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت، مظلومانه به شهادت رسید.

ببینید:

فیلم | اغتشاشگران چه بر سر سید روح‌الله عجمیان آوردند؟!


شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.



در پی این حادثه تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می‌کند.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادث آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

مروری بر اقدامات جنایتکارانه محکومان

پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم، متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.

همچنین اظهارات و اقرار صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آن ها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن مدافع امنیت شهید سید روح الله عجمیان نیز تماما اتهامات متهمان را اثبات می کرد.

روایت محمد مهدی کرمی از روز حادثه

محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول پرونده، در جلسات دادگاه با تشریح کامل اقدامات خود در روز حادثه گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای حضور در آن مراسم آماده می‌شویم لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند. لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند. هر کسی یکی دو تا مشت میزد و فرار میکرد.

همینطور که شهید با دست خالی در حال فرار بود، سنگ، چوب و… به سمتش پرت میکردند و افرادی که وی را می زدند بالای ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند.

دستم را انداختم سمت شانه راستش و چرخاندمش و بعد با یک سنگ به سرش ضربه زدم. بعد از اینکه این سنگ را زدم با مشت سه ضربه به سرش وارد کردم. بعد شهید را دیدم که زمین افتاده و در همین حالت یک نفر روی پهلو و دنده سمت راستش میپرید.

بعد از اینکه اطراف شهید خلوت شد به سمتش رفتم و با پا یک ضربه به وسط پاهایش و دو ضربه به زانوهایش زدم. در همین حین یک فرد آمد و ۳ الی ۴ ضربه چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید وارد کرد و بعد از اینکه چاقو را زد و از روی شکمش بلند شد من پاهای او را گرفتم و به سمت جلوی خاور روی زمین کشیدم که در همین لحظه کفش هایش از پاهایش در آمدند و با آنها ۲ تا ضربه به سمت صورتش زدم و بعد یک ضربه با پای چپ به سر و گردن و ۲ الی ۳ ضربه هم با کفش به صورتش وارد کردم.

در جلسات دادگاه، فیلم و تصاویر اقدامات محکوم علیه کرمی نسبت به شهید عجمیان نیز به نمایش درآمد.

فیلم اعترافات محمدمهدی کرمی در دادگاه

روایت محمد حسینی از روز حادثه

محمد حسینی فرزند حسن متهم ردیف دوم این پرونده است، فردی که با چاقو ضرباتی به شهید وارد کرد.

وی در جلسه دادگاه اقداماتش در زمان شهادت شهید عجمیان را تشریح کرد و گفت: من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند.

چاقوی خود را دو مرتبه و به عمق دو بند انگشت به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم.

در رابطه با اقدام جنایتکارانه محکوم حسینی در روز حادثه، دیگر متهمان پرونده نیز صراحتا وی را به عنوان فردی معرفی کردند که به شهید چاقو زد و با توجه به اینکه محمد حسینی در آن روز پیراهن قرمز به تن داشته حتی قبل از شناسایی و بازداشت ایشان، سایر متهمانی که قبل از وی بازداشت شدند همگی اظهار داشتند کسی که لباس قرمز داشته چندین ضربه چاقو به شهید زده است.

محمدمهدی کرمی در دادگاه زمانی که حادثه را در حضور محمد حسینی تشریح میکرد گفت: یک فرد آمد و با ۳ الی ۴ ضربه تقریبا به اندازه دو بند انگشت با چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید ضربه وارد کرد.

قاضی از کرمی پرسید: چه کسی با چاقو به دنده شهید ضربه کرد؟

کرمی به محمد حسینی اشاره کرد و گفت: این فرد با چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید ضربه زد.

همچنین تصاویر و فیلم هایی که از روز حادثه به دست آمده است نشان می‌دهد، متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در زمان شهادت شهید سید روح الله عجمیان حضور فعال داشته و تصاویری از زمانی که سنگ در دست داشته نیز منتشر شده است.

در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام و در تاریخ ۱۳ آذر، احکام اولیه این پرونده صادر گردید.

براساس احکام صادرشده اولیه محمدمهدی کرمی و محمدحسینی به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.

احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید نمود.

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تأیید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و محمد حسینی صبح امروز اجرا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    5 3
    رضوان الله تعالی علیه واقعا چقدر بعضی ها وحشی می شوند که چنین ظلمی را در حق حتی همنوع خود مرتکب می شوند نمی توان این وحشی گری ها را ناشی از شستشوی فکری یا مثلا فضای مجازی دانست به نظرم لقمه حرام خیلی اثر گذارتر است روح شهدا را شاد کنیم با صلوات بر محمد وآل مخمد
    • شبکه شاد شهدا CA ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 4
      پیام رسانهای دشمن هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک فلسطینی تمام می شود. برگزاری کلاس در برنامه های واتس اپ و تلگرام و ... ممنوعه. کلاس حتما باید داخل برنامه شاد شهدا برگزار بشود - چه در داخل ایران، چه در خارج! روح شهدا را شاد کنیم... در این پیام رسانی با شهدا! «خانه‌های قرآن (با قاسم!)» از برنامه‌های لازم و ضروری است! وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ ۖ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ. ای کاش قبل از این که برادری برادر خود را به شهادت برساند، داستانش به شهیدی پیوند میخورد و راه و عاقبت او را انتخاب می کرد. وَٱلْعَـٰقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ! باید روح‌الله عجمیان را بشناسیم! امام خامنه ای گفتند کلمه شهید یک کتاب است! «منطق شهید منطق سوختن و روشن كردن است، منطق حل شدن و جذب شدن در جامعه برای احیای جامعه است، منطق دمیدن روح به اندام مرده ی ارزشهای انسانی است، منطق حماسه آفرینی است، منطق دورنگری بلكه بسیار دورنگری است. این كه هاله ای از قدس دور كلمه ی شهید را گرفته است و این كلمه در میان همه ی كلمات عظیم و فخیم و مقدس وضع دیگری دارد برای همین جهت است. اگر بگویم قهرمان، مافوق قهرمان است؛ بگویم مصلح، مافوق مصلح است؛ هرچه بخواهم بگویم مافوق اینهاست. «شهید»، «شهید»؛ كلمه ی دیگری جای این كلمه را هرگز نمی گیرد و نمی تواند بگیرد.» [شهید مطهری، کتاب شهید (قیام و انقلاب مهدى علیه السلام)]. سلام بر شما شهیدان... زینال زاده، رضا زاده و مختارزاده. شما حلال زاده هستید. هر کس راه شما را برود و به شما پیوند بخورد، ان شاء الله، آن هم حلال زاده می شود. و از حضرت زهرا (س) متولد میشود! اللهم صلی علی فاطمة و ابیها، و بعلها و بنیها، و أُمها و محبیها. مجاهدت و مقاومت در همه استان های ایران ادامه دارد - چه در داخل ایران، چه در خارج! فلسطین سالهاست هر روزش را با آدمهای وحشی به سر میبرد ... و مجاهدت و مقاومت میکند. سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! پیروزی به وسیله ما و از آن ماست، و روبه روی دروازه زمان، فریاد میزنیم... به فریاد ما برس، به فریاد فلسطين برس، بشتاب 🇮🇷🌏🇵🇸
  • بنده خدا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 2
    حقشون بود احسنت
  • مقدسی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 3
    خدا لعنت کنه باعث و بانی این جنایات، روح شهید شاد