یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1063963
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
 حجت الاسلام محمد رضا باقر زاده

حوزه/ اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو علیه مقدسات اسلامی مصداق بارز تروریسم فرهنگی است که در سال‌های اخیر با تروریسم داعشی علیه جهان اسلام هم قسم شده اند؛ یکی با بلدوزر و مواد منفجره آثار فرهنگی ملت ها را منهدم می‌کند و دیگری با نشریه و ابزار هنری ارزش های فرهنگی ملت ها را تخریب می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا باقرزاده از اساتید حوزه علمیه در یادداشتی با عنوان غرب؛ مهد آزادی از انسانیت! به مناسبت توهین ضد انسانی نشریه شارلی ابدو آورده است:

وَ ما یَأْتیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُن‏؛ (حجر،۱۱؛ زخرف،۷)
اللَّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ یَمُدُّهُمْ فی‏ طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُون‏؛ (بقره، ۱۵)
إِنَّا کَفَیْناکَ الْمُسْتَهْزِئین‏؛(حجر، ۹۵)

بار دیگر توهین نشریه شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و این بار با توهین به آزادمردی از تبار جانشینان پیامبران، پرده از چهره غیر انسانی آزادی غربی برداشت و نشان داد که آزادی در غرب در واقع آزادی از انسانیت و آزادی در حیوان زیستن است.

در تحلیل این پدیده زشت و ضد بشری به چند نکته باید توجه کرد:

۱. غرب باوران می گویند این طبع آزادی است که اعمال آن ممکن است برای کسانی خوش نیاید و باید به خاطر ارزش ذاتی آزادی این ناملایم را تحمل کرد اما سوال این است که اگر آزادی ذاتا مورد قبول غربی هاست چطور آزادی در بازخوانی هولوکاست جرم تلقی می شود؟

۲. ممکن است تصور شود سیاستمداران فرانسوی با اسلام و مسلمانان مشکل دارند که این توهین ها را هر چند وقت یک‌بار ساماندهی و حمایت می کنند در حالیکه سابقه این توهین ها به اسلام محدود نمی شود و آنان با اصل خدا و دین در تعارض و منازعه هستند و در همین نشریه شارلی ابدو عکس چهار کتاب آسمانی را روی چهار دستمال توالت بر روی جلد نشریه می آورند تا کل دین را به سخره بگیرند.

۳. پدیده توهین گرایی در مهد آزادی غربی گویای این است که آزادی در لیبرالیسم اسیر پارادوکس آزادی مذهب و آزادی توهین به مذهب و پارادوکس آزادی انسان و آزادی در خروج از انسانیت در کاربرد آزادی است.

۴. توهین فرانسوی های استعمارگر و اشغالگر ناشی از خشم آنها از استقلال خواهی ملت ها است که گاهی با قتل عام مردان و زنان و کودکان الجزایری در هشت می ۱۹۴۵ و گاهی با تلاش برای براندازی نظام های مستقل مردمی و حمایت از آشوبگران داخلی و گاهی با فشار های حقوق بشری و از طریق نهادهای حقوق‌بشری علیه ملتی که پرچمدار فرهنگ انسان دوستی در جهان است و اکنون با توهین ضد انسانی علیه مقدسات خود را نشان می دهد.

۵. توهین های بی شرمانه نشریه شارلی ابدو:
- نقض «حقوق‌ بشریت»؛
- توهین به مقدسات دینی ومذهبی؛
- مصداق جنایت فرهنگی علیه بشریت؛
- لطمه به میراث مشترک بشریت؛
- جنگ افروزی و اقدام علیه دوستی ملت هاست که در منشور سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده؛
- و نقض کرامت انسان ها و ملت هاست؛

۶. اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو علیه مقدسات اسلامی مصداق بارز تروریسم فرهنگی است که در سال‌های اخیر با تروریسم داعشی علیه جهان اسلام هم قسم شده اند؛ یکی با بلدوزر و مواد منفجره آثار فرهنگی ملت ها را منهدم می‌کند و دیگری با نشریه و ابزار هنری ارزش های فرهنگی ملت ها را تخریب می کند.

۷. تنفر از اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو تنفر از هنر طنز نیست بلکه تنفر از هنر شیطانی است که در خدمت صهیونیسم و الحاد و شیطان پرستی قرار گرفته است‌و گرنه طنز در جامعه هنری کشورمان همواره محبوب ملت و در خدمت جبهه مستضعفان علیه مستکبران بوده و هست.

۸. اگر بخواهیم ریشه های کینه فرانسوی ها علیه ملت ایران را دریابیم باید به دفاع تمام قد ایران و رهبری معظم انقلاب از ملت مظلوم فلسطین و ملت مظلوم یمن و دفاع عزتمندانه رئیس جمهور محبوب کشورمان از حاج قاسم در صحن عمومی سازمان ملل متحد و همکاری ایران و روسیه در منطقه و خشم فرانسوی ها در جلوگیری ائتلاف منطقه ای از گسترش ناتو در شرق و شروع گام دوم انقلاب و پیروزی های بزرگ سیاسی و نظامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha