دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بیانیه

 حوزه / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی - صهیونیستی «شارلی ابدو» در توهین آشکار به ساحت مقدس ولایت و مرجعیت شیعه را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی - صهیونیستی «شارلی ابدو» در توهین آشکار به ساحت مقدس ولایت و مرجعیت شیعه را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

باسمه تعالی

﴿یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ﴾ (الصف: ۸)

تقابل حق و باطل، و رویارویی لشکریان عقل و جهل همواره و در طول تاریخ وجود داشته است و چه رویای باطلی است که فرزندان شیطان با استفاده از حربه‌های کثیف و غیر اخلاقی، دست و پا می‌زنند تا به درخت تنومند لشکریان خدا آسیب رسانند.

شجره طیبه شریعتِ الله و تراث جاودانه پیامبران الهی که ریشه در جان‌های تمامی انسان‌های حق‌طلب و آزاده جهان دارد، سال‌هاست که با نام مرجعیت دینی رشد نموده و از آسیب‌ها و گزندهای مختلفی به سلامت عبور کرده است و این روزهایی که جریان مدعی آزادی‌بیان از آداب حداقلی انسانی نیز دست شسته و جامه‌ اهانت و تخریب و تحقیر و لجن‌پراکنی بر خود کشیده است، دیری نیست که این سنگ پراکنی‌های غیر انسانی بر جان آن‌ها نشسته و مردم جهان را از وجود منحرف خود رها سازند.

اگر چه نور خدا که با نام مرجعیت دینی در جامعه جهانی همواره هدایتگری کرده است، با این اقدامات دشمنان آسیبی نخواهد دید، اما وظیفه اخلاقی همه دوست‌داران آزادی و انسانیت و همه منتسبان به علم و فرهنگ است که نسبت به این تحرکات دشمنان پاسخ دهند و به وظیفه انسانی و علمی و فرهنگی خود عمل نمایند.

لذا ضمن محکوم نمودن اقدامات صورت پذیرفته در نشریه موهون فرانسوی که با زیر پا گذاشتن اخلاق رسانه‌ای و به عبارت دقیق‌تر رفتار اخلاق ستیزی همراه با فریب و توهین‌، خود را در مسیر تباهی هرچه بیشتر قرارداده است، این نشریه را نسبت به آینده عمل خویش هشدار می‌دهیم و بدانند که عاقبت بدکاران جز رسوایی و حقارت در دنیا و آخرت نیست.

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی
19 دی 1401

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha