پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
11

حوزه/  مدیر علمی پژوهشی مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری اعلام کرد: در جنگ تحمیلی به بروجرد که شهر کوچکی بود ۴۰ بار حمله هوایی و موشکی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، احمدرضا توحیدی، مدیر علمی پژوهشی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری، امروز، در همایش ملی حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشر دوستانه که در سالن دکتر زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد برگزار شد با محکومیت حادثه شهادت ۶۸ دانش آموز بی گناه بروجردی در سال ۱۳۶۵ گفت:در سال های جنگ تحمیلی علاوه بر شهادت و مجروحیت بسیاری از هموطنانمان، خسارت های فراوانی در حوزه های مختلف به زیر ساخت های کشور وارد شد.

وی با اشاره به اینکه که جنگ تحمیلی۸ سال طول کشید و چندین قطعنامه صادر شد اما شورای امنیت هیچ‌گاه عراق را متهم به تجاوز نکرد، افزود: شهادت مظلومانه کودکان و دانش آموزان در مدارس نشانه حقانیت نظام جمهوری اسلامی و خصمانه بودن اهداف دشمنان نظام بود.

مدیر علمی پژوهشی مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری اظهار کرد: در جنگ تحمیلی به بروجرد که شهر کوچکی بود ۴۰ بار حمله هوایی و موشکی شد.

توحیدی خاطر نشان کرد: طبق مقررات و کنوانسیون‌های بین المللی در جنگ حمله به مدارس و بیمارستان ها خط قرمز محسوب می‌شود، ولی رژیم بعث عراق بارها مدارس و بیمارستان ها را مورد حمله و بمباران قرار داد.

وی در پایان گفت: رژیم بعث عراق در بخش شیمیایی نیز جنایت های بسیاری را مرتکب شده که برخی از این جنایت ها و بی رحمی ها نابخشودنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha