دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قوه قضائیه

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه ی اطلاعاتی و هدایت می شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علیرضا اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور مدتی قبل دستگیر شد.

بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس، افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی او، پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی هایی به برخی دستگاه های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه ی اطلاعاتی و هدایت می شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.

نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقینا نمی داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    درود خدا بر سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • اکبری IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    0 0
    دیگه پیش میاد ،انسان دشمنی داره بنام شیطان که یک ماموریت بیشتر نداره و اونم بردن آبروی انسان می باشد چه پیش خدا چه پیش خلق خدا و همه در معرض وسوسه های این موجود پلید هستیم و متاسفانه هرکس را به یک شیوه بی ابرو میکنه
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    _بسمه تعالی_ تا بپایان حیات ار مانده باشیم پای عهد __در بهشت خواهیم چشید مأکول شهد __ مثل طلحه یا زبیر شمشیر زدن __ کی رساند سود قدر کرگدن __ پس مواظب باشیم اینک خویش را __ تا که نسپاریم به شیطان ریش را __