شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اراک

حوزه/ جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن به همت معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن، عصر امروز با حضور خانم نفیسه آشتیانی استاد مدارس علمیه خواهران شهر اراک، در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد .

خانم آشتیانی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و تبریک روز زن به ویژگی های سوره کوثر اشاره کرد.

وی بیان کرد: این سوره، کوچک ترین سوره قرآن است و خداوند بزرگترین مسائل و مهم‌ترین موضوعات را در کوچک‌ترین سوره‌ها بیان فرموده است. مثلاً توحید را در سوره "اخلاص" یا قیامت و معاد و موضوعات مهم دیگر را در سوره‌های کوچک قرآن مطرح کرده است. چون سوره‌های کوچک را بیشتر حفظ می‌کنیم و در نمازها می‌خوانیم.

آشتیانی تصریح کرد: سوره کوثر ویژگی‌های خاصی دارد، یکی از آن ویژگی‌ها این است که تعابیر و واژه‌های سوره منحصر بفرد است و در هیچ جای دیگر قرآن به کار نرفته است. مثلاً تعابیر کوثر، اعطینا، فصل لربک، وانحر، ابتر و ... همه این‌ها فقط یکبار و در این سوره استعمال شده و در سور دیگر نیست. پس سخن از یک "عطیه" یگانه و منحصر بفرد است .

وی خاطرنشان کرد: منظور از این «عطیه» چیست، آیا قرآن است؟ نهر جاری است؟ مقام محمود است؟ ذریه و نسل پاک پیامبر است؟؛ بازگشت همه این معانی به یک "حقیقت" است و آن «حقیقت» منشأ همه این خیر و خوبی‌هاست و او وجود مقدس "فاطمه زهراء" سلام الله علیها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha