پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مهدی محمدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز وظیفه سنگینی بر عهده حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون است و آن معرفی و تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) به دنیا است.

حجت الاسلام مهدی محمدی معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و تبریک روز زن، اظهار داشت: فهم بشر از معارف دین به قدر وسع آدمی بوده چرا که افراد در مواجهه با معارف یا می‌فهمند یا نمی‌فهمند و یا دچار کج فهمی می‌شوند، لذا حال اگر کسی بخواهد به قدر وسع فهم خود مقام حضرت زهرا(س) را بفهمد، باید فهم و تصور صحیح و جامع از ساحت‌های مختلف حیات ایشان داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی است که الگوی فرزند خویش امام زمان(عج) است، ادامه داد: کسی که همه انبیا، ائمه، اولیا و پیروان ادیان جهان منتظر او هستند، براساس روایت «إنَّ لِی فی ابنه رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم اسوه حسنه»، مادر خود را الگوی خود معرفی می کند و همین الگو مورد تایید خداوند متعال و رسولش است که فرمود «ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک»، «و کانت اذا دخلت علیه رحب بها، و قام الیها، فاخذ بیدها فقبلها، و اجلسها فی مجلسه».

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) نزد پدرش رسول اکرم(ص)، بیان کرد: حفظ احترام و جایگاه حضرت زهرا(س)، توسط پیامبر اکرم(ص) نشان از جایگاه والای زن در دین اسلام دارد.

وی افزود: امروزه جاهلیت مدرن نه تنها ارزش زن را از مقام انسانیت تنزل داده و او را به بردگی کشیده، که علاوه بر این با قدرت رسانه همین تحقیر شخصیت زن را به عنوان یک ارزش به دنیا معرفی کرده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: امروز وظیفه سنگینی بر عهده حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون است و آن معرفی و تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) به دنیا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha