شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی‌ فقیه درامور حج و زیارت با آیت‌الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ امروز گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، معرفی سبک زندگی اسلامی و بیان الگوهای مناسب برای بانوان در زمان کنونی در جهت تحکیم بنیان خانواده بسیار ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و بزرگداشت مقام مادر نوشتند: «منزلت و جایگاه زنان در اسلام و حفظ کرامت انسانی زنان یکی از ویژگی‌های مهم اسلام می باشد. در بسیاری از جوامع تا پیش از بعثت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) دیدگاه نادرستی نسبت به زنان وجود داشت و زنان از کرامت انسانی و بسیاری از حقوق محروم بودند، این دین مبین اسلام بود که مقام و منزلت فردی و اجتماعی بسیار خوبی برای زنان ترسیم نمود و بسیاری از سنت های باطل و خرافات پیشینیان را باطل عنوان کرد، دیدگاه اسلام درباره زن همراه با تکریم و کرامت انسانی بوده است.

واجب بودن تکریم مقام مادران، زنان و دختران در معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نمونه بارزی از تکریم بانوان است. رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) از بدو تولد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به ایشان همواره با دید احترام و کرامت می نگریست و به ایشان علاقه شدیدی داشت، به طوری که هرگاه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) وارد مجلس می شدند پیامبر (صلی الله علیه و آله) به احترام ایشان از جا بر می خواست و ایشان را در جایگاه خود می نشاند. تکریم زن و تجلیل از مقام مادر در روایات و سیره اهل بیت (علیهم السلام) فراوان به چشم می خورد و این یکی از ویژگی های مهم اسلام می باشد.

نقش بانوان در نشر و حفظ اسلام بسیار برجسته می باشد چنانچه حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ایراد خطبه از مقام ولایت و امامت پشتیبانی نمود و یا حضرت زینب کبری (علیها السلام) با خطبه های غرا خویش در شام و کوفه اسلام ناب محمدی و حقانیت اهل بیت (علیهم السلام) را به جهانیان شناساند و اسلام را احیا نمود. امروز هم مادران شهیدان و زنان مومنه از سیره این بزرگواران پیروی می کنند و از اسلام و انقلاب دفاع می کنند.

نقش محوری زنان در تحکیم خانواده و تاثیر برجسته آنان در تربیت فرزند یکی از ویژگی‌های مهم زنان است. امروز دشمنان اسلام و مخالفان نظام، حجاب و عفاف را هدف قرار داده‌ اند و با استفاده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای سعی در ضربه زدن به بنیان خانواده و بی هویت کردن و جدا نمودن زنان از جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند. بنابراین باید مراقب این نقشه ها و تهدیدات دشمن برای ضرب زدن به فرهنگ حجاب و عفاف و ترویج بی‌حجاب در جامعه و تخریب بنیان خانواده باشیم.

امروز گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، معرفی سبک زندگی اسلامی و بیان الگوهای مناسب برای بانوان در زمان کنونی در جهت تحکیم بنیان خانواده بسیار ضروری است. دین اسلام از آغاز با کرامت و احترام به زنان نگاه نموده است و امام (راحل) در تجلیل و تقدیر مقام زن فرمودند: مرد از دامن زن به معراج می رود و ما می بینیم با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوجود آمد. زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت به مسئولیت های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و الگوی فاطمی (علیها السلام) آگاه باشند. امروز لازم است با برنامه ریزی دقیق و کارآمد و تبلیغات مناسب بر اساس معارف اسلام و فرهنگ فاطمی به دنیا مقام و منزلت حقیقی زن مسلمان شناسانده شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha