شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اصغر صفری امام جمعه موقت شهر دلوار

حوزه/ یکی از ائمه جمعه بوشهر با بیان اینکه اسلام نسبت به زندگی نگاه کاملا متفاوت دارد، گفت: از صدر اسلام تا کنون زنان در زمینه ترویج اندیشه اسلامی و پیدا کردن عملی آن سهم بسزایی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام اصغر صفری امام جمعه موقت شهر دلوار، امروز در خطبه‌های نماز جمعه دلوار ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: سادگی و سیره حضرت زهرا(س) بقدری آموزنده و پاک است که هر زن آزاده‌ای در جهان او را چنان قدیسه‌ای تحسین می‌کند.

امام جمعه موقت دلوار افزود: رفتار و کردار حضرت زهرا(س) هم چون اعتقاد و اندیشه و تفکرش معصوم بوده و همچنین همتای گرانسنگش حضرت امیرالمومنین(ع)، میزان اعمال امت و مظهر رضای خدای سبحان می‌باشد و این افتخار ما شیعیان و به خصوص بانوان و زنان جامعه است.

وی افزود: بانوان به لحاظ رسالت خانواده داری و اهمیت فوق العاده آن، به نوعی عملکرد آنها جهاد معرفی شده است.

حجت الاسلام صفری ابراز داشت: متأسفانه از دیرباز شاهد مظلومیت تاریخی زن از تمدن یونان، روم، جاهلیت عرب، اروپای مسیحی تا تمدن امروزی غرب و القا شعارهای عوام فریبانه‌ای مثل زن، زندگی، آزادی هستیم، که نقش و شخصیت زن را در نیروی ارزان کار و ارضای جنسی مردان خلاصه می‌کند.

امام جمعه موقت دلوار با بیان اینکه اسلام نسبت به زندگی نگاه کاملا متفاوتی دارد، گفت: از صدر اسلام تا کنون زنان در زمینه ترویج اندیشه اسلامی و پیدا کردن عملی آن سهم بسزایی داشته‌اند.

حجت الاسلام صفری، در مورد ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم در سال ۱۳۵۷، خاطرنشان کرد: ۲۶ دی ماه، روزی تاریخی برای ملت ایران بود، ملت ایران توانست طاغوت زمانه را که سال‌ها غاصبانه و به زور بر مال و منابع آنها حکومت سراسر زور کرده بود، مجبور به فرار کند و در فضای حیات‌بخش، انقلاب توانست نخست دست نشانده آمریکا و عنصر خائن به ملت را از کشور براند و پس از آن هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت، به شدت جلوگیری کند.

امام جمعه موقت دلوار افزود: عقب ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی، ضربه سختی بر کشور ما وارد کرده بود و انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و در گام نخست رژیم سلطنتی و استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده ملی را جان مایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha