چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
طلاب جهادگر

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: تعداد ۱۳ گروه جهادی در مدارس علمیه استان فعال است که این گروه‌های جهادی در بحران‌ها به ویژه در ایام کرونا فعالیت چشمگیری داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر امروز در نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، با اشاره به تشکیل و فعالیت گروه‌های جهادی طلاب طی چند سال اخیر، اظهار داشت: تعداد ۱۳ گروه جهادی در مدارس علمیه استان فعال است که این گروه‌های جهادی در بحران‌ها به ویژه در ایام کرونا فعالیت چشمگیری داشتند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به شبکه تبلیغی مبلغان استان، گفت: تعداد ۵۰۰ مبلغ اعم از خواهر و برادر در استان مشغول به امر تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی دینی هستند که از این تعداد ۵۰ مبلغ در روستاها ساکن و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون همواره در حوادث غیرمترقبه حضور فعالی داشتند، یادآور شد: در استان بوشهر در زلزله شُنبه شهرستان دشتی و سیل شهرستان دشتستان و یا ایام کرونا شاهد تلاش جهادگرانه طلاب در امدادرسانی و کمک رسانی به مردم بودیم.

حجت الاسلام بردستانی با تأکید بر مقوله آموزش امدادگری، خاطرنشان کرد: لازم است دوره‌ای ویژه روحانیون و طلاب استان با موضوع امدادگری برگزار تا این افراد نیز در مواقع بحران با تخصص بیشتری وارد میدان شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه میان حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر، گفت: ترغیب طلاب علاقمند جهت عضویت در گروه‌های امدادی، بسترسازی جهت راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستاها توسط مبلغین، ترویج و تبلیغ فعالیت‌های بشردوستانه و گسترش و توسعه مشارکت جوانان در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر توسط طلاب و مبلغان و فرهنگ‌سازی جهت شرکت آحاد مردم در مواسات و همدلی، از محورهای مهم این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha