جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
ر

حوزه / اولین مراسم گلریزان کمک به بیماران سرطانی با حضور۴۰۰ نفر از خیرین منطقه کاشان در قمصر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان سیدمحسن تمدنی مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در کاشان شب گذشته در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، از برگزاری اولین مراسم گلریزان کمک به بیماران سرطانی به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از خیرین منطقه کاشان پنج شنبه ششم بهمن سالجاری در تالار کوهستان باغ پرندگان قمصر خبر داد.

وی همچنین از برگزاری همایش دوچرخه سوار و کوهگشت خانوادگی با مشارکت هیئت دوچرخه سورای و همکاری اداره ورزش و جوانان کاشان صبح جمعه هفتم بهمن ماه با شعار «ورزش عامل پیشگیری از سرطان» خبر داد و گفت: عصر جمعه ۷ بهمن اولین دورهمی مددجویان این موسسه جمعه با اجرای برنامه های متنوع و شاد در تالار شهر فرهنگسرای مهر کاشان شد.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا به خدمت رسانی موکب پزشکی امدادگران کاشان در جمع موکب های عزاداری حسینی و فاطمی در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال همزمان با ایام محرم و صفر، اربعین حسینی، شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام با هدف نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان و حفظ سلامت جامعه با رعایت تمام نکات بهداشتی ایستگاههای سیار موسسه امدادگران عاشورا کاشان به غربالگری سرطان سینه و آزمایش های سرطان از قبیل آزمایش تیروئید و psa به صورت رایگان برای عموم مردم پرداخت.

وی از توزیع ۹۱ بسته معیشتی به قیمت هربسته یک میلیون تومان در شب یلدای امسال اشاره کرد و افزود: این بسته ها که شامل شیرینی، حبوبات، آجیل، میوه و گوشت بود بین مددجویان نیازمند این موسسه توزیع گردید.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا، هزینه ماهیانه درمان بیماران سرطانی تحت پوشش موسسه را بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به روند افزایشی هزینه درمان بیماران سرطانی و مبتلایان به این بیماری برای سال آینده به بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در این موسسه تمامی هزینه های مربوط به سرطان پرداخت می شود و هزینه ها برای هر بیمار بالغ بر ۱۳میلیون تومان می باشد، یادآورشد: سال گذشته بیش از ۱۰۵ پرونده برای بیماران سرطانی در این موسسه تشکیل شد.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در کاشان اعلام کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۶۵۰ پرونده تخصصی برای بیماران مبتلا به سرطان در این موسسه تشکیل شده است.

تمدنی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۷ بیمار سرطانی برای تشکیل پرونده به این موسسه مراجعه کرده اند که بیش از ۷۰ درصد این آمار مربوط به بانوان و سرطان سینه بوده است.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا اظهار کرد: آنچه مورد افزایش نگرانی ما شده کاهش سن مبتلایان به سرطان است که در گذشته ۶۰ سال بوده و در حال حاضر به ۲۰ سال کاهش پیدا کرده است.

تمدنی خاطرنشان کرد: جولان سرطان در کاشان بسیار وحشتناک است، چرا که تعداد مراجعین در مقایسه با ده سال گذشته افزایش یافته و برخی از داروهای بیماران سرطانی در ماه بیش از ۵ میلیون تومان است که خانواده ها مجبور هستند برای تامین هزینه های مربوط سرطان، خانه و یا خودرو خود را به فروش برسانند.

مدیر عامل موسسه امدادگران عاشورا در پایان بر استمداد از اصحاب رسانه برای جذب کمک های خیرین و تشویق مردم به شرکت در غربالگری سرطان تاکید کرد و گفت: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی با خیرین و مردم در کمک به بیماران سرطانی، موسسه خیریه امدادگران عاشورا را یاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha