شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهرام پور

حوزه/ مفسّر قرآن کریم گفت: مربیان و فعالان حوزه قرآن و تفسیر باید مضامین این مصحف شریف را به گونه‌ای ارائه کنند که برای مخاطبین لذت بخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،استاد ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن کریم شامگاه سه‌شنبه در نشست‌ هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی که به میزبانی انجمن قرآن پژوهی در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: داروخانه‌ها وقتی دارویی را درست می‌کنند، می‌دانند که صاحب آن دارو بیماران هستند، حال و هوای بیمارشان را می‌دانند ومتناسب با آن دارو تهیه می‌کنند. لذا مربیان و فعالان حوزه قرآن و تفسیر باید مضامین این مصحف شریف را لذت‌بخش بیان کنند و با مسائل و مباحث روز که مورد توجه نسل فعلی است تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: آسیب تفسیرهای موجود آنست که یک عبارت را چنان دشوار ارائه کرده است که مطالعه آن را برای اهل مطالعه و نخبگان دشوار کرده است چه برسد به عوام جامعه که ما انتظار تدبر و فهم آیات قرآن را از آنان داریم. همین تعبیرها و تفسیرهای دشوار است که سروش‌ها و این نوع بیانیه‌ها را درست می‌کند که می‌گوید قرآن کلام بشر است. باید قرآن و تفسیر آن را با زبانی آسان و همه فهم به جامعه عرضه کنیم.

آقای بهرام‌پور تأکید کرد: نوجوان و جوان نسل امروز به دانستن نکات و آموزه‌های قرآنی بسیار محتاج است و ضروری است که مربیان قرآن و مسئولان متولی این امر جدی‌تر در این حوزه وارد شوند. دانش‌آموزان و دانشجویان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند و دشمن قصد دارد مبانی اعتقادی آنان را ضعیف کند؛ از این رو لازم است احکام و مبانی اعتقادی ازجمله اعتقاد به توحید، معاد، امامت و نبوت به نوجوانان با بهترین شیوه انتقال پیدا کند.

بهرام‌پور ادامه داد: تفسیری که برای عموم مردم بازگو می‌شود باید قابل فهم و درک باشد؛ چراکه همه مردم تحصیلات عالیه و دانشگاهی ندارند و برای ساختن تمدن اسلامی و انتشار مبانی قرآن به درک عمومی تفسیر قرآن نیاز داریم و در این رابطه نباید مردم عادی را نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: بسیار ضروری است که ذائقه مردم را با قرآن آشنا کنیم. متأسفانه عموم مردم با این فضا آن‌طور که باید و شاید آشنا نیستند و این امر وظیفه مربیان و مسئولان است تا ارزش‌های اعتقادی و دینی را برای مردم نهادینه کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha