دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: محال است کشوری پیشرفته شود ولی آموزش و پرورش مناسبی نداشته باشد و هر کشوری که آموزش و پرورش تراز داشته باشد حتماً به تمدن دست پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهمترین و راهبردی ترین وزارتخانه در عرصه‌ آفرینش پیشرفت و تمدن است اظهار داشت: محال است کشوری پیشرفته شود ولی آموزش و پرورش مناسبی نداشته باشد و هر کشوری که آموزش و پرورش تراز داشته باشد حتماً به تمدن دست پیدا می‌کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ابعاد هندسه آموزش و پرورش توسعه زیر ساخت و تجهیز آن است افزود: اگر محتوای کتب درسی دارای شاخص های مناسب و ارزشمند باشد و یا معلمین و مدیران دارای شاخص های معلم و مدیر تراز باشند اما زیرساخت آماده نباشد قطعاً تلاش های مدیر و معلم و محتوای کتب و دانش آموزان در فضای نامناسب دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در استانی به سر می بریم که محرومیت تاریخی را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: مدارسی که در سال‌های ۴۷ تا ۵۰ وجود داشت تخریبی بودند و بی‌توجهی به این استان تاریخی شده است و مسئولین باید همت کنند تا در استانی که سراسر ثروت برای این مملکت است مدارس دارای تمام شاخص های یک مدرسه تراز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس تخریبی در استان، تصریح کرد: در این استان زرخیز نباید شاهد این تعداد کلاس تخریبی باشیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در بازدیدی که در عسلویه داشتم، در کنار صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، مدارس تخریبی وجود داشت که این برای استان مناسب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر این که باید برای نهضت پایان کلاس های تخریبی اقدام شود، تصریح کرد: مسئولین همت کنند تا در یک بازه زمانی خاص، طی پروژه ۳ الی ۴ ساله با برنامه ریزی دقیق، هیچ کلاس تخریبی در استان وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کار خیر مدرسه سازی، منشأ تولید انسان‌های بزرگ است بیان کرد: مدرسه‌سازی کار خیری است که رودخانه سیال نوجوان و جوان در آن تحصیل می کنند و رشد علمی، اخلاقی و شخصیتی پیدا می‌کنند و این ثواب تا زمانی که افراد در آنجا تحصیل می کنند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مدرسه‌سازی، کیاست، هوشمندی و آینده‌نگری است و منبع جوشان ثواب و خدمت است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تشکر از خیرین مدرسه ساز گفت: تک تک خیرین مدرسه ساز، باعث افتخار استان هستند زیرا این انسانهای بزرگ هستند که از خود عبور می کنند و به دیگران می پردازند.

وی اظهار امیدواری کرد: با شتاب در کارهای بزرگ و بنیادین همچون مدرسه‌سازی، ان‌شاءالله شاهد جشن بزرگ پایان مدارس تخریبی در استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha