دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش بزرگ نهج البلاغه ویژه طلاب نجف آباد

حوزه / مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: امروز کسانی که فرزندان خویش را با نهج البلاغه آشنا نکنند، دچار گرفتاری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع شامگاه پنج شنبه در همایش بزرگ نهج البلاغه ویژه طلاب و روحانیون و مربیان آموزش و پرورش در مدرسه جامعه الامام منتظر(عج) نجف آباد، اظهار داشت: نهج البلاغه در همه موضوعات اجتماعی، سیاسی، طب، تفریح، تربیت، اقتصاد، سبک زندگی و هزاران موضوع حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه موضوع و بحثی در مسائل اسلامی نیست، مگر اینکه سر خط آن در نهج البلاغه یافت می‌شود، گفت: ما در دهه ۶۰ هم فاصله طبقاتی داشتیم اما اغتشاشات نداشتیم، به این دلیل که اوایل انقلاب فاصله طبقاتی بین مردم فقیر و غنی بود، اما متأسفانه امروزه فاصله طبقاتی بین مردم و برخی مسئولان است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ابراز کرد: روش فرهنگ سازی و ترویج نهج البلاغه به این صورت است، خواندن، تدبر، تفسیر و نظام سازی، مردم باید اول یک دور یا دو دور به صورت آسان و ساده نهج البلاغه خوانی کنند تا لذت این کتاب را بچشند، سپس به سمت تدبر و تفسیر این کتاب شریف بروند.

وی افزود: فرزندان امیرالمؤمنین(ع) در حکومت علوی هیچ پستی نداشتند، جز اینکه در جنگ از همه جلوتر بودند و لذا نهج البلاغه می‌فرماید «چیزی که باعث شد زبیر از مقام ''مِنّا اهلَ البیت'' تنزل پیدا کند، فرزند و طمع او بود.»

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: امروز کسانی که فرزندان خویش را با نهج البلاغه آشنا نکنند، دچار گرفتاری خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه دلیل بسیاری از مشکلات جامعه، دنیا طلبی و بی‌تقوایی است. یادآور شد: حضرت علی(ع) در حکومت پنج ساله خود بیشترین تبیین را صرف تقوای مردم و گریز از دنیا طلبی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha