دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صمصامی امام جمعه وحدتیه

امام جمعه وحدتیه گفت: با تجمیع عوامل پنج گانه اسلام زُدایی، ترویج فساد و فحشا، حکومت‌های وابسته، التقاط و وضع عمومی جهان به تدریج از اسلام چیزی جز نام باقی نمی‌ماند و این آینده قطعی اسلام بود اما ناگهان انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران، تمام رشته‌های ۲۰۰ ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد. 

حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، اظهار داشت: قرن نوزدهم، قرن مقابله با دین و تحقیر دین بود، قرنی که بشر با تکیه بر انسان‌گرایی و خردگرایی، اعلام کرد که از دین بی‌نیاز است و این اعلام آن‌چنان خشن، غیرمؤدبانه و غیرمنطقی انجام گرفت که آثار تخریبی آن در تمام جوامع بشری محسوس شد.

امام جمعه وحدتیه افزود: از طرفی در همین قرن نوزدهم، استعمار چهره خشن خودش را در دنیا نشان داد و آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و تقریبا سراسر دنیا، به نحوی مدتها زیر چکمه خشن استعمار قرار گرفت.

وی بیان داشت: استعمار در منطقه اسلامی هدفش را مقابله با اسلام به عنوان یک اندیشه مانع و بازدارنده از وصول استعمار به اهداف خود قرار داد.

حجت الاسلام صمصامی عنوان کرد: تعداد کنفرانس‌هایی که درباره اسلام در کشورهای اروپایی برگزار می شد به مراتب بیشتر از مجالسی که علمای اسلامی تشکیل می‌دادند؛ چرا؟ برای اینکه راه‌های تضعیف و نابودی سریع‌تر و آسان‌تر اسلام را پیدا کنند.

وی ادامه داد استعمار یک نقشه بلندمدت برای حذف و محو اسلام از کل مناطق اسلامی به دست آورد، طرحی که آمیزه‌ای از تلاش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، و تلاش نظامی بود.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه تاریخ معاصر ما کاملاً حاکی و نمایشگر این استراتژی وسیع و همه‌جانبه است، گفت: امروزه استراتژی غرب با اسلام یک عنصرِ اضافه پیدا کرد و آن عبارت از تزریق فساد، فرهنگ برهنگی و غرب‌زدگی در جوامع اسلامی بود.

وی یادآور شد: روشنفکرانی در همین ایران، مصر، هند و بعضی از کشورهای دیگر اسلامی بودند که صریحاً اعلام کردند که راه نجات کشورهای عقب‌افتاده این مناطق، این است که سر تا پا فرنگی و غربی بشوند و عملاً هم به همین سمت پیش رفتند.

حجت الاسلام صمصامی با بیان اینکه دو عامل حکومت های وابسته و ظهور التقاط به تضعیف اسلام در مناطق اسلامی کمک کرد، بیان داشت: این عوامل می‌توانستند به تدریج اسلام را از صحنه عمل و سپس عقیده و بالاخره عاطفه خارج کنند.

وی با اعلام اینکه البته وضع عمومی جهان هم در تسریع این روند تاثیر داشت، عنوان کرد: جریان استحاله انسان به ماشین که امروز در دنیا مشهود و یک روند بسیار خطرناک است و آینده زشت و وحشت‌انگیزی را ترسیم می‌کند، آینده‌ای که انسان و هویت انسانی در آن جای ندارد و ایجاد قحطی معنویت در کل جهان که این هم در دنیای اسلام اثر طبیعی خود را می‌گذاشت.

امام جمعه وحدتیه تاکید کرد: با تجمیع این عوامل پنج گانه یعنی اسلام زُدایی، ترویج فساد و فحشا، حکومت‌های وابسته، التقاط و وضع عمومی جهان به تدریج از اسلام چیزی جز نام باقی نمی‌ماند و این آینده قطعی اسلام بود اما ناگهان انقلاب اسلامی مردم بزرگ ایران، تمام رشته‌های ۲۰۰ ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد.

وی افزود: آنهایی که می‌گفتند روزگار دین به سر آمده، دیدند که دین یک ملت را به حرکت در آورد و یک دژ استوار استکبار را با خاک یکسان کرد و یک موج عظیم در دنیای اسلام، بلکه در دنیای غیراسلامی از جهان سوم و مستضعفین به وجود آورد.

حجت الاسلام صمصامی تصریح کرد: پس اولین حقیقت درباره انقلاب اسلامی این است که وجودش ضرورتی بود برای احیای اسلام عزیز و یک نیاز بود برای مسلمین و در واقع سنت الهی برای حفظ دین و حفظ احکام الهی بود.

وی ابراز کرد: دومین حقیقت درباره انقلاب اسلامی این است که انقلاب اسلامی ما به واسطه سه عنصر عقیده اسلامی، حضور مردمی و قوت رهبری به پیروزی رسید که برای تداوم انقلاب اسلامی هم همین سه عنصر لازم و واجب است یعنی اگر عقیده اسلامی نبود، حضور مردم به این شدت نبود، مردمی بودن انقلاب به اسلامی بودن انقلاب وابسته است.

امام جمعه وحدتیه گفت: از طرف دیگر قوت رهبری و قدرت و نفوذ عظیم رهبری و حکمت رهبر ناشی از موقعیت دینی اوست که این هم به اسلام برمی گردد؛ رهبر در جمهوری اسلامی، یعنی یک فقیه عادل، مرجع تقلید، خب اگر مسئله ولایت فقیه نبود، ایمان مردم را بر نمی‌انگیخت، از عنصر ایمانِ عمیق مردم استفاده شد برای حدوث انقلاب و بقای انقلاب، به برکت اینکه رهبر، چنین شأنی دارد.

وی افزود: وقتی تاریخ انقلاب‌های بزرگ را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که نقطه انحرافشان نداشتن یک چنین مرکزی است. به انقلاب فرانسه بنگرید، ۱۵ سال از پیدایش آن نگذشته بود که تبدیل به یک دیکتاتوری بزرگ شد یا انقلاب اکتبر روسیه که در آن یک استبداد سیاه- حکومت استالین - به وجود آمد.

حجت الاسلام صمصامی بیان کرد: بنابراین تا انقلاب اسلامی بر پایه اسلام عزیز باشد و این مردم بزرگ و شریف در صحنه حضور داشته باشند و از رهبری های مقام معظم رهبری بهره مند باشیم بلاشک در این راه استوار قدم خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha