دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ عبدلی گفت: انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت لایزال الهی و الهام گرفتن از آموزه های دینی مردم را متحد کرد و استعمار و در رأس آن آمریکا که خود را قدرت مطلقه می دید تحقیر کرد.

رقیه عبدلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به دستاودرهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مورد علل وقوع انقلاب اسلامی نظریات متعددی ارائه شده است و آنچه که مورد یقینی همه تحلیلگران شرق و غرب است این که هیچ نظریه پردازی فکر نمی کرد در ایران مردمی بتوانند با نام دین در برابر استعمار شرق و غرب بایستند و تشکیل حکومت بدهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عصری با رهبری یک عالم دینی قد علم کرد که شوروی و آمریکا دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند و حکام ایرانی بدون اجازه غرب و انگلیس و آمریکا حق آب خوردن هم نداشتند و استعمار جهانی ایران را به حیات خلوت خود تبدیل کرده بود و در آن جولان می داد و بخش های متعدد آن را بین شرکای خود تقسیم می کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ تصریح کرد: در دوران ۲۰۰ ساله حکومت قاجار و پهلوی، انگلیس و غرب بر ایران استعمار کامل داشت و هر کجا و هر زمانی اراده می کردند در ایران وزرا را تغییر می دادند و با ایجاد لژهای فراماسونری همه دانشگاه ها و مراکز علمی و حاکمیتی را در قبضه خود قرار داده بودند و مردم هم هیچ اختیار و سهمی در حکومت نداشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام امت که بعد از انبیاء و ائمه نظیرش در تاریخ نیامده است، با اتکا به قدرت لایزال الهی و با الهام گرفتن از آموزه های دینی مردم را متحد کرد و استعمار و در رأس آن آمریکا را که خود را قدرت مطلقه و خدای عالم می دید تحقیر کرد و این را در سخنان مقامات آمریکا و رئیس جمهور وقتشان به وضوح می توان دید.

عبدلی خاطرنشان کرد: در عصری که شرق و غرب گوش ها را پر کرده بودند که خدا مرده ودیگر دین کارایی ندارد و هر کشوری بخواهد زیست داشته باشد یا باید زیر پرچم غرب باشد و یا شرق، امت الهی ایران اسلامی نشان دادند که با آموزه های الهی انبیاء و ائمه می توان استعمار را با آن همه قدرت و همینه اش به خاک ذلت نشاند.

وی گفت: در دروان پهلوی کشور جایگاهی در علم و فن آوری نداشت و حتی پزشکان عمومی هم از کشورهای بنگلادش، هند، پاکستان، مالزی و ... می آمدند اما امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی متخصص ترین اطباء در ایران اسلامی هستند و اوج این تخصص را پزشکان ما در ساخت واکسن کرونا نشان دادند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ اضافه کرد: کشوری که حتی قدرت ساخت یک فشنگ اسلحه شکاری را هم نداشت، امروز قادر به ساخت پهپادها، موشک ها و مجهزترین ادوات نظامی است و این به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی علی رغم همه توطئه های داخلی و خارجی، تحریم ها، شیطنت ها و دشمنی ها روز به روز به مسیر خود ادامه داد و قله ها را یکی پس از دیگری فتح کرد، با دهه چهلی ها به پشت دیوارهای بصره رسید و با دهه هفتادی ها استعمار را از منطقه اخراج کرد و اکنون با دهه هشتادی ها به پشت دیوارهای تل آویو رسیده و استکبار و استعمار را به وحشت انداخته و خواب را از چشمان آن ها ربوده است.

عبدلی در پایان خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کردند امروز مهم ترین سلاح انقلاب برای مبارزه با استعمار و پیشبرد گفتمان انسان ساز خود جهاد تبیین است که طلاب، دانشجویان، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه باید مجهز به این سلاح باشند و بدان اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha