پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
1

حوزه/ پنجمین گزارش کنگره بین المللی امناءالرسل ویژه برگزاری بخش دوم پاسداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان در ایران، با هدف توسعه گفتمان حوزه های جهان تشیع به ویژه قم و نجف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در گزارش هشتاد صفحه ای از کنگره بین المللی امناءالرسل، روند برگزاری کنگره در ایران به منظوراطلاع مراکز و نهادهای حمایت کننده به تفصیل شرح داده شده است.

برای دریافت گزارش کامل پنجمین گزارش از کنگره بین المللی امناءالرسل کلیک کنید

گزارشی از آغاز نشست های کاری دبیر کنگره، تدارک کمیسیونهای سه گانه، تکاپوی کمیته اجرایی، ورود اندیشمندان حوزه علمیه نجف به ایران، دیداربا تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها،آغاز فعالیت کمیسیونها درمرکز فقهی ائمه اطهارعلیهم السلام محتوای این گزارش را به خود اختصاص داده است.

گفتارهایی از آیات و حجج اسلام والمسلمین استادی، رمضانی و نجم الدین طبسی در خصوص نقش حوزه‌های علمیه در پاسداری ازدین و مذهب و موسوعه علمی ابن عباس شاهکار آیت الله خرسان در مراسم افتتاحیه و سخنان حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری پیرامون نحوه شکل گیری ایده گفتمان حوزه علمیه قم و نجف از طریق کنگره امناءالرسل وضرورت توسعه و تعالی این کنگره در آینده ازدیگر مطالب این گزارش است.

رونمایی از موسوعه آثارآیت الله الخرسان، بازدید اساتید وفضلای عراقی ازمرکز نور، بازدید ازمجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، دیداربا حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی و بازدید از موزه امام علی علیه السلام از مطالب خواندنی و قابل توجه این گزارش است.

سفر فضلای حوزه علمیه نجف اشرف به مشهد مقدس به منظور زیات بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام، بازدید ازدانشگاه علوم اسلامی رضوی، دیدار با آیت الله اشرفی شاهرودی، دیدار با آیت الله سیدان، برگزاری نشست علمی تبیین جایگاه حوزه علمیه خراسان و نیز ویژه برنامه تجلیل از برگزیدگان صاحبان آثار بخش پایانی گزارش را تشکیل می دهد.

در پایان این گزارش نامه تقدیر و تشکر آیت الله اعرافی ازحجت الاسلام والمسلمین اسکندری دبیر کنگره به منظور باشکوه وآبرومند برگزار شدن کنگره و نیز تاکید بر استمرار و ارتقاء آن همراه با گزارش تصویری از مراحل مختلف برگزاری کنگره درج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha