پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ث

حوزه/ چهارمین گردهمایی ائمه مساجد کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، معاون آموزش حوزه علمیه کاشان و مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی با عنوان "امام جماعت تراز" در مسجد آقا بزرگ این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، چهارمین گردهمایی ائمه مساجد کاشان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، معاون آموزش حوزه علمیه کاشان و مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی با عنوان "امام جماعت تراز" در مسجد آقا بزرگ این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر سید حسن اعتمادی کاشانی مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی، در این مراسم به اهمیت جایگاه امام جماعت و صفوف جماعت اشاره کرد و اظهار داشت: صفوف جماعت نماد هماهنگی و انضباط در مقابل به هم ریختگی و شلوغی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی کاشانی، با بیان اینکه صف همچنان که نظم را به مجموعه می‌دهد، خودش نماد وحدت و قدرت است، یادآور شد: مومنین پراکنده در هنگام نماز جماعت با شنیدن بانگ الله اکبر، صف جماعت را به عنوان نمادی از نظم و انضباط و قدرت وحدت و یکپارچگی به نمایش می‌گذارند.

مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی، بانگ اذان را شعار مؤمنین دانست و افزود: کسی که به عنوان امام جماعت در صف اول نماز گزاران قرار می‌گیرد، باید نماد وحدت، قدرت و نظم مومنین باشد.

وی، با بیان اینکه امام جماعت باید مصداق کامل جماعت باشد، تصریح کرد: امام جماعت نباید امام تفرقه باشد، بلکه باید پیشوای خلق الهی که در مقابل خدای متعال قرار گرفته‌اند، باشد.

وی، بر لزوم خواندن نماز به جماعت تأکید کرد و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نماز را به جماعت می‌خواندند، اظهار کرد: امام جماعت، نماد محاسن خوب و پسندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب مردم در نماز جماعت تأکید کرد و افزود: امامان جماعت مساجد بر اساس شرایط محیطی خودشان باید زمینه جذب حداکثری مردم در نماز جماعت را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امام جماعت با رفتار محبت آمیز و ایجاد شور و نشاط باید زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کند، تصریح کرد: امام جماعت مسجد به جای دلمردگی و دلسردی باید زمینه شور، نشاط و امیدواری را برای استقبال بیشتر مردم در مسجد فراهم کند.

مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی، با بیان اینکه نماز جماعت باید محور تمام امور در مساجد باشد، مسجد بدون نماز جماعت و امام جماعت را کم‌ارزش دانست و افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی باید تحت الشعاع نماز جماعت قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه باید ساخت مساجد، خیریه‌ها، حسینیه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، تربیت جوانان پاک، کمک به محرومین، کارهای عام المنفعه، از اجتماع مومنین در مساجد بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: امام جماعت باید اخلاص در عمل را در رفتار و کردار خودش نهادینه کند.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم پس از ارائه گزارش توسط حجت الاسلام نوروز زاده مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشان از فعالیت‌ها، تعدادی از امامان جماعت مساجد نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

شهرستان کاشان دارای ۴۵۰ مسجد است که حدود نیمی از آنها در شهر کاشان وجود دارد.

انتهای پیام. /

چهارمین گردهمایی ائمه مساجد کاشان برگزار شد + عکس

چهارمین گردهمایی ائمه مساجد کاشان برگزار شد + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha