سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جامعہ العروة الوثقیٰ میں امیر المومنین حضرت علی (ع) کی ولادتِ با سعادت اور جامعہ کے یومِ تاسیس پر عظیم الشان ملک گیر اجتماع کا انعقاد۔

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی گفت: مسلمانان با وجود داشتن یک و نیم میلیارد جمعیت، ثروت و ذخایر معدنی متاسفانه ضعیف هستند. تنها دلیل این امر جهل و تفرقه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» گردهمایی سیزدهمین سالروز تأسیس حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی با عنوان «وحدت و تفرقه از دیدگاه حضرت علی (ع)» در شهر لاهور پاکستان برگزار شد. در این مراسم هزاران تن از طرفداران اتحاد و همبستگی، علما و دانشمندان از سراسر این کشور حضور داشتند.

شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله پیر غلام رسول اویسی، مفتی زبیر فهیم، استاد ظفرالله شفیق، دکتر فیاض احمد رانجها، میر آصف اکبر، علی وقار قدری، پیرزاده برهان الدین عثمانی، مفتی گلزار احمد نعیمی، پیر حبیب عرفانی، محمد عاصم مخدوم، حافظ محمد حسین گلروی، استاد دکتر محمود غزنوی از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی لاهور در این مراسم گفت: مسلمانان با وجود داشتن یک و نیم میلیارد جمعیت، منابع ثروت و ذخایر معدنی، متاسفانه برده سلاطین و ضعیف هستند. تنها دلیل این امر جهل و تفرقه است. قبله اول مسلمانان فلسطین بر سر تفرقه مسلمانان غصب شده. مسلمانان در زمان های قدیم برای از بین بردن فرقه گرایی به پیامبر اکرم(ص) روی آوردند و از خاندان پیامبر برای وحدت و پاسداری از دین حمایت کردند.

وی اظهار داشت: امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای وحدت فداکاری و نقشه عملی توحید و وحدت را ارائه کرد. وحدت، تجلی توحید و قرآن و شرک بیانگر تفرقه در زمین است.

وی تصریح کرد: جامعه عروة الوثقی در بین مؤسسات آموزشی معتبر پاکستان از زمان تأسیس خدمات برجسته ای را در این کشور ارائه کرده است و جایگاه برجسته ای دارد.

وی افزود: این حوزه خواهان تحول اخلاق تربیتی است و در تلاش است تا دو مولفه اساسی را در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کند که یکی ارتقای پژوهش در روند آموزشی و دیگری بازسازی اندیشه های مدارس پاکستان است.

سخنرانان دیگر نیز با ادای احترام به مقام والای حضرت امام علی(ع) تاکید کردند: شخصیت امیرالمومنین محور وحدت مسلمین است. با توجه به حکمت های آن امام همام، می توان دل ها را به ذات الهی پیوند زد. احترام و پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) می تواند جامعه پراکنده مسلمانان را به امت واحده تبدیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    اعتراف بزرگی است
    • مردمِ قوی مقاموت! CA ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      آمریکا و اسرائیل به ضعف خود اعتراف میکنند (https://hawzahnews.com/xbvvJ)! به پوچی گزینه نظامی علیه ایران اعتراف میکنند! به درماندگی در برابر توانمندی و فناوری پیشرفته ایران و جبهه مقاومت اعتراف میکنند (mshrgh.ir/1452200)! و به دست خونین خود در ترور سردار دل ها اعتراف میکنند. جانم فدای سردار! جانم فدای رهبر! در دیدار مردم آذربایجان شرقی ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، امام خامنه ای گفتند (https://khl.ink/f/51999 )🔸:«درست توجّه بفرمایید؛ بخصوص جوانهای عزیزمان توجّه کنند. یک طرف، پیشرفتها، موفّقیّتها، دستاوردها است، یک طرف هم ضعفها است؛ دو جور میشود نگاه کرد:یک جور این است که به دستاوردها نگاه کنیم، بفهمیم که ما توانش را داریم و بگوییم: خیلی خب، با همان همّتی که اینها را به دست آوردیم، این ضعفها را هم با همان همّت برطرف خواهیم کرد؛ این یک جور نگاه است؛ این نگاه، نگاهِ انقلابی است. یک نگاه دیگر این است که به ضعفها نگاه کنیم و بگوییم: «آقا! فایده‌ای ندارد. نگاه کن، ببین ما چه ضعفهایی داریم؛ فایده ندارد، نمیشود کاری کرد»؛ یا بنشینیم، دست روی دست بگذاریم، یا نق بزنیم یا فریاد علیه این وضع بزنیم یا ضعفها را با صدای بلند، چند برابر بزرگ کنیم؛ این نگاه، نگاه‌ ارتجاعی است. بله، ضعف هست منتها شما با نگاه انقلابی به ضعفها نگاه کنید، چرا با نگاهِ ارتجاعی نگاه میکنید؟ بعضی، وقتی ضعفها را نگاه میکنند، اصل جمهوری اسلامی را انکار میکنند، اصل انقلاب را انکار میکنند! چرا؟ یک ملّتی اگر ضعف داشت، باید دستاوردهای او را فراموش کرد؟ کدام ملّت ضعف ندارد؟ ملّتهای ثروتمند دنیا که از لحاظ علمی پیشرفته‌ترینند، ضعف ندارند؟ ضعفهای بزرگ‌تری دارند. بنده اگر بخواهم بشمرم، باید یک صفحه همین‌طور دانه‌دانه با عنوان بشمرم ضعفهایی را که در آمریکا هست، در انگلیس هست، در فرانسه هست، در کشورهای پیشرفته هست؛ از ضعفهای ما خیلی بزرگ‌تر، مهم‌تر، سخت‌تر: فراگیری فقر، فراگیری بیماری، فراگیری تبعیض، نبود عدالت اجتماعی؛ فراوان از این ضعفها [آنجاها هست]، چند برابر ما. ضعف همه جا هست، [منتها] ما باید همّت بکنیم ضعف را برطرف کنیم؛ راه حل این است؛ راه حل این نیست که وقتی ما دیدیم ضعفی وجود دارد، فوری شروع کنیم اصل و ریشه و پایه را خراب کردن. من اصرار دارم آن راه اوّل درست است: راه انقلابی.» 🔸 باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم بشوند مثل محور مقاومت!🇮🇷🌏🇵🇸