شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ راهپیمایی اخیر نشان داد، مردم نجیب و صبور ما علی‌رغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می‌آید با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با اشاره به ۲۷ رجب و سالروز مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: وقتی خدای متعال، هدف اول از بعثت رسول‌الله (ص) را تزکیه بیان می‌فرماید، چنین می‌توان نتیجه گرفت که بعثت علاوه بر جنبه آفاقی و بیرونی (نظام‌سازی و تشکیل حکومت)، یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به تزکیه است که شاهراه، بلکه تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است.

وی ادامه داد: در مقابل شیطان و جنود شیطان نیز، محوریت و مرکز ثقل دشمنی‌شان با انسان، در عناد با همین حقیقت نمود پیدا می‌کند، راهبرد اصلی شیطان در این دشمنی و عنادورزی، «حب الدنیا» است.

حجت‌الاسلام غروی با بیان این که شیطان انسان را با دوستی دنیا، به فراق رسول‌الله (ص) گرفتار می‌کند، افزود: امام زین‌العابدین (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی یادمان می‌دهند که اگر می‌خواهید به فراق آن حضرت که حقیقت وجودی خودتان است، مبتلا نشوید و در روز قیامت حسرت نکشید، محبت دنیا را از وجود خویش برانید.

وی در ادامه به ۲۶ رجب و سالروز رحلت حضرت ابوطالب (ع) اشاره کرد و گفت: شبهه‌انگیزی در ایمان حضرت ابوطالب، ریشه سیاسی دارد؛ و اگر نه اگر یک‌دهم شواهد و دلائلی را که مبنی بر ایمان و اسلام ایشان است، درباره فرد دیگری دور از گود سیاست و کینه و بغض، بیان می‌کردیم، تمام فرق اسلامی، به‌اتفاق، اسلام و ایمان ایشان را تصدیق می‌کردند؛ ولی چرا با بودن گواه‌های محکم بر ایمان بزرگ‌مردی چون جناب ابوطالب، تشکیک کرده و حتی حکم به کفر او داده‌اند؟

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: با اندک تأملی در تاریخ، به‌راحتی می‌توان دریافت که تخریب چهره و تحریف شخصیت انبیا و برگزیدگان الهی از سوی جریان کفر و شرک مرسوم بوده است و ما در تورات تحریف‌شده، موج گسترده‌ای از این تخریب چهره و تحریف شخصیت را درباره انبیا بنی‌اسرائیل شاهد هستیم. حتی شیطان هم از این ترفند استفاده کرده است.

وی ادامه داد: این جریان در صدر اسلام نیز ادامه داشت به طور که دشمنان دین برای ناکام گذاشتن پیامبر اکرم (ص) در رسالت، ایشان را ساحر، مجنون و مانند آن معرفی کردند، درحالی‌که حتی پیش از اسلام، آن حضرت، امین مردم بود. ترفند تخریب چهره و تحریف شخصیت، بلایی بر سر حقیقت آورد که وقتی امیرالمؤمنین (ع) در محراب عبادت به شهادت رسید، بسیاری می‌گفتند: «مگر علی نماز می‌خواند؟»

حجت‌الاسلام غروی در خطبه دوم نمازجمعه امروز سلفچگان ابراز با اشاره به حضور پرشکوه مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن ابراز داشت: روز ۲۲ بهمن را درواقع باید روز "مردم" بنامیم چرا که معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت و کمیت و کیفیت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند؛ هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ خواهد نمایاند.

وی ادامه داد: بیست و دوم بهمن ۱۴۰۱، البته ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بود.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی‌فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اخیر نشان داد، مردم نجیب و صبور ما علی‌رغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می‌آید با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی - یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات پاییز بود - می‌ایستند و پای می‌فشارند.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن اگرچه نقطه پایان بر یک‌فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود؛ اما از جهتی "نقطه آغاز" است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha