جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
6

حوزه / کارشناس مذهبی با بیان اینکه به خاطر تقلید کورکورانه معماری‌های سنتی و اسلامی کشورمان نیز به فراموشی سپرده شده است، گفت: خانه‌های تاریخی بروجردی و طباطبایی‌های کاشان که بر اساس معماری سنتی اسلامی بنا شده، تمام جوانب در آن برای مصون ماندن ساکنان خانه از دید نامحرم رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام سید حسن پور موسوی، شب گذشته در مراسم جشن عید مبعث پیامبراکرم (ص) که در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برگزار شد، با اشاره به اهداف بعثت حضرت محمد(ص)، اظهار داشت: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است.

وی، نخستین و اساسی‌ترین هدف بعثت پیامبران، خصوصا پیامبر اکرم (ص) را دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت دانست و افزود: مجهز نمودن مردم و جامعه به علم، دومین هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) می‌باشد.

حجت الاسلام پور موسوی، یادآور شد: خداوند متعال عقل را در وجود بندگانش برای طی نمودن مسیر بهشت و تقرب قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند پیامبران را فرستاد تا به فریاد عقل بندگانش برسند، خاطرنشان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام آمدند تا انسان‌هایی که در ضلالت و تاریکی به بسر می‌برند را آگاه کنند.

کارشناس مذهبی، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از طرف خداوند برای روشنایی چراغ وجودی بشریت به بعثت رسیدند، گفت: انسانی که بتواند بهشت خدا را کسب کند، عاقل است و انسانی هم که نتواند بهشت خدا را بخرد در ضلالت و تاریکی به سر می‌برد.

وی، به آفت عقلی دنیای کنونی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز تعصبات بی‌مورد، انسان‌های بی‌گناه را در جهان به خاک و خون می‌کشد، اظهار کرد: لباس پوشیدن و غذا خوردن ما متأسفانه امروز تحت الشعاع تقلید کورکورانه از غربی‌ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام پور موسوی، با بیان اینکه به خاطر تقلید کورکورانه معماری‌های سنتی و اسلامی کشورمان نیز به فراموشی سپرده شده است، یادآور شد: خانه‌های تاریخی بروجردی و طباطبایی‌های کاشان که بر اساس معماری سنتی اسلامی بنا شده، تمام جوانب در آن برای مصون ماندن ساکنان خانه از دید نامحرم رعایت شده است.

کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه کسانی که شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند، باید ببینند این شعار در خانه‌ها و درب‌های سنتی اسلامی ایرانی چه زیبا حک و رعایت شده است، خاطرنشان کرد: زن کسی است که با یک دست خانه و با دست دیگر تاریخ را به حرکت در می‌آورد.

وی، شهوت رانی و هوس رانی را آفت عقلی دانست و با بیان اینکه آخر شهوت رانی گریه و فروپاشی خانواده‌ها است، افزود: اگر شهوت بر فضای جامعه‌ای حاکم شود، دیگر عقل انسان کارگر نیست.

حجت الاسلام پور موسوی، با بیان اینکه دشمن از راه هوس‌رانی و شهوت‌رانی می‌خواهد عقل جوانان ایرانی را تحت الشعاع قرار بدهد، گفت: خانواده‌ها باید کاملا در برابر این توطئه جدید دشمن مراقب باشند.

وی، با تشریح اینکه «اندلس» با بی‌حجابی سقوط کرد، یادآور شد: حجاب یکی از اصول ارزشمند اسلامی است که اثرات اجتماعی و تمدنی بسیار مثبتی دارد و عدم رعایت آن می‌تواند حتی یک تمدن را مضمحل کند، همانطور که در تاریخ اسلام نیز نمونه آن را در داستان اندوهبار سقوط اندلس در اروپا داریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha