شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/  جشن بزرگ عید سعید مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) در شهرستان پارسیان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: بهترین راه نزدیکی و همنشینی با پیغمبر(ص) آشنایی با سنت رسول الله و پیروی از رفتار، کردار آن بزرگ مرد تاریخ در زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران، شب گذشته در جشن بزرگ عید مبعث در مصلای امام خامنه‌ای شهرستان پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) از میان اول ها، اول است لذا به پیغمبر گفته می شود «اول اوایل» و محکم ترین برهان و جدی ترین استدلال برای ذات مقدس صانع است.

وی افزود: رسول خدا (ص) بزرگترین آیت عالم هستی، وجود آن حضرت از تمامی موجودات به مراتب بالاتر و هدف اصلی از آفرینش زمین و آسمان و آنچه در عالم هستی، وجود پیغمبر(ص) است.

دبیر جامعه مبلغین تهران اظهار کرد: کسی چهره واقعی و حقیقت وجود پیغمبر خاتم را درک نکرد مگر علی بن ابیطالب (ع) است که به گفته حضرت رسول(ص)، اوست که مرا درک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با طرح این سؤال که چگونه باید به پیامبر(ص) نزدیک شویم، عنوان کرد: بهترین راه نزدیکی و همنشینی با پیغمبر(ص) آشنایی با سنت رسول الله و پیروی از رفتار، کردار آن بزرگ مرد تاریخ در زندگی است.

وی یادآور شد: پیامبر(ص) با سعه صدر و صبر بر تمامی به مشکلات و بد رفتاری ها فائق آمد و در مسیر و هدف اصلی دچار تزلزل نشد.

دبیر جامعه مبلغین تهران اضافه کرد: خداوند پیامبری را که مظهر عظمت، نورانیت، هدایت و سعادت استتربیت کرد و احدی دیگر در تعلیم و تربیت آن حضرت حقی به گردن ایشان ندارد. پیامبر اعظم (ص) فرمود: من تربیت شده خدا هستم و علی تربیت شده من است و من همزبان خدا و علی هم زبان من است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی افزود: خوشبخت ترین انسان کسی است که پا جای پای رسول خدا قرار دهد؛ ما باید چکار کنیم؟ باید از رسول خدا تبعیت کنیم.

دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: پیامبر بالاترین معلم دوران و بزرگ ترین شخصیت موثر در تاریخ بشر است که اخلاق ایشان الگوی انسان ها است؛ بسیار با مردم مهربان بود و خودش را بالاتر نمی دانست.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) عدالت را در زندگی رعایت می کرد، با خانواده خوش رفتار و مهربان بود و هنگام سخنرانی به همه مردم نگاه می کرد و ما نیز لازم است به تأسی از سنت پیامبر (ص) این گونه رفتار را در زندگی جاری کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha