چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
روح الله عباسی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) بر لزوم تلاش همه جانبه در جهت تبیین موفقیت های نظام جمهوری اسلامی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و هنری تأکید کرد.

دکتر روح الله عباسی شورشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که ما در زمینه معرفی برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام به مردم به خصوص نسل جدید، وظیفه و رسالت مهمی بر دوش داریم، ابراز داشت: ما میراث و گنج بزرگی چون انقلاب اسلامی را در اختیار داریم و قدردانی از آن مستلزم این است که در رابطه با جهاد تبیین بتوانیم دستاوردهای آن را به درستی در سطح جامعه معرفی و تبیین کنیم.

وی با اشاره به این که به یُمن انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، عزت و اقتدار ما تأمین شد و این ها همه از برکات توجه به احکام و شریعت مقدس اسلام است، گفت: آن چه مهم است این که موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در عرصه رسانه و فضای مجازی به درستی تبیین شود که اگر این کار محقق شود، بخش قابل توجهی از تهاجم دشمن در جنگ نرم رسانه ای خنثی خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: نباید از اهمیت رسانه های نوین و فضای مجازی غافل شویم، کما این که بخش مهمی از جهاد تبیین از طریق توجه به همین فضا امکان پذیر است.

وی افزود: امروز در جنگ روایت ها نیازمند به این هستیم که از همه ظرفیت ها برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های آن استفاده شود و مهم این است که بر اساس روحیه انقلابی و جهادی در این باره با احساس مسئولیت وارد میدان عمل شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: خوشبختانه فضای مجازی بستر خیلی وسیعی را ایجاد کرده و زمینه ای فراهم نموده برای گفت و گو و صحبت و تقابل اندیشه ها و دیدگاه ها و افکار که باید از این ظرفیت به شکل مطلوبی در راستای اهداف خودمان بهره برداری نماییم.

عباسی شورشجانی ادامه داد: در ایام شیوع کرونا نسل انقلاب ندیده را در بستر فضای مجازی در اختیار دشمن و رسانه های آن قرار دادیم و در اغتشاشات اخیر به عینه دیدیم که دشمن، میوه و ثمره ی کار خود را برداشت کرد و ضربه هایی به جامعه ما وارد نمود که هنوز درگیر تبعات آن هستیم.

وی گفت: در واقع ما بدون برنامه ریزی هدفمند در آن مقطع زمانی، آموزش را به فضای مجازی بُردیم، اما در بحث های فرهنگی و تربیتی ضعیف عمل کردیم و لذا دشمن بر روی این مسایل هدف گذاری کرده و کار خود را پیش می برد.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: طبعاً وقتی می خواهیم آموزش را به فضای مجازی ببریم باید همه شئون تعلیم و تربیت را منتقل می کردیم نه این که فضای یله ای را ایجاد کنیم و نتوانیم جلوی خسارات آن را بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت ساختارهای موجود کشور در عرصه فضای مجازی و رسانه در راستای اهداف انقلابی تأکید کرد و افزود: واقعیت آن است که ما هم در زمینه ایده و هم تولید و هم اجرا و انتشار محتوا قوی و حرفه ای کار کنیم و در عین حال از اهداف و آرمان های خود غافل نشویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ابراز داشت: به لطف الهی، ظرفیت عظیم نیروی انسانی را در همه این قسمت ها داریم اما باید این ظرفیت ها به درستی شناسایی شده و بتوانیم در فضای هم افزایی و همدلی به فعالیت بپردازیم. در واقع ما کار تمیز فرهنگی و حرفه ای در عرصه جهاد تبیین نیاز داریم و باید زیرساخت های قوی در این باره را در عرصه های گوناگون فراهم نماییم.

عباسی افزود: از قابلیت های افراد متخصص و متعهد در این زمینه ها باید استفاده شود و البته راه را گم نکنیم بلکه بدانیم هدف چیست و قرار است به کجا برسیم، ضمن آن که در عین توجه به محتوا برای فعالیت مؤثر در فضای مجازی باید در قالب های حرفه ای و جذاب و باکیفیت کار کنیم.

وی در خاتمه گفت: به لطف الهی ما از منطق و استدلال قوی در جبهه انقلاب اسلامی بهره مند هستیم و بر این اساس در جهاد تبیین باید بتوانیم با مجاهدت خستگی ناپذیر، توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha