جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کد خبر: 1071875
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تعزیه

حوزه / با معرفی برگزیدگان، آیین پایانی مسابقه «عصر تعزیه» شب گذشته ۲۹ بهمن در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با معرفی برگزیدگان، آیین پایانی مسابقه «عصر تعزیه» شب گذشته ۲۹ بهمن در فرهنگسرای خاوران برگزار شد. در آغاز مراسم حسین خاتمی مدیر مجمع «آل طاها» بیان کرد: به‌واسطه این مسابقه می‌خواستیم کیفیت هنر تعزیه را بالا ببریم، زیرا در این عرصه آسیب‌هایی دیده می‌شود که لازم است به‌واسطه اساتید شناسایی و معرفی شود. همچنین عصر تعزیه مصمم است با برگزاری این مسابقه فرهنگ اهل‌بیت(ع) را به‌واسطه هنر زیبای تعزیه در کشور اشاعه دهد. تعزیه برای مردم عزیز است و همیشه از آن استقبال کرده‌اند. در ضمن برای برگزاری عصر تعزیه، تحقیقات فراوانی صورت گرفته است. جالب است بدانید در هنگام تحقیقات متوجه شدیم، تعزیه تا چه حد مستندات تاریخی دارد.

مدیر مجمع «آل‌طاها» افزود: اگر چارچوب‌های تعزیه را به‌ درستی بشناسیم، بهتر می‌توانیم برای آن نوآوری داشته باشیم؛ نوآوری که باعث رشد هنر خواهد شد. همچنین می‌خواهیم به‌وسیله این مسابقه جوانان را باتجربه اساتید بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم به‌جایی برسیم که هر ذاکر تعزیه کارش را به بهترین نحو انجام دهد، همچنین از همه‌ کسانی که ما را در برگزاری این مسابقه یاری رساندند، کمال تشکر را دارم.

امین اشرفی رئیس پردیس تئاتر تهران هم در سخنانی بیان کرد: به‌عنوان رئیس پردیس تئاتر تهران در این آیین سخن نمی‌گویم بلکه خود را خادم همه افرادی می‌دانم که در هنر تعزیه مشغول فعالیت هستند. تعزیه هنر عزیزی است که توانسته به هنر این سرزمین کمک‌های بسیاری کند. این نکته را همه هنرمندان معترف هستند. توجه به تعزیه تنها حمایت به یک هنر دینی - مذهبی نیست، بلکه کل هنر از رشد تعزیه بهره خواهند برد. تعزیه همچنین به پرورش هنرمندان متعهد کمک می‌کند. در این راستا از مجمع «آل‌طاها» کمال تشکر را دارم که با تلاش خود را در جهت ارتقای تعزیه قدم برمی‌دارند.

در ادامه استاد محمد رضایی‌نوایی را در وصف عید مبعث خواند. همچنین از طاها و کسری اسفندیاری دو کودکان حاضر در این مسابقه تقدیر شد. سپس برگزیدگان به شرح زیر تجلیل و معرفی شدند.

برگزیدگان

جامه‌داری: حسین چراغیان

نسخه‌نویسی: امیرمحمد شهری

طبل ریز: محسن عامره

کمیک: حمیدرضا رجبی

طفل‌خوانی: علی جلال‌آبادی

زنانه‌خوانی؛ علیرضا دهستانی

جوان‌خوانی: علی علیجانی

امام‌خوانی: عباس صابری

سرپاخوانی: مسعود راشد حبیبی

شهادت‌خوانی: محمود عزتی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha