دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1071914
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
دفاعیه

حوزه/ پایان نامه "گونه شناسی و تحلیل کتب ردیه ی علماء شیعه بر اهل سنت در اعتقاد به امامت در هشت قرن نخست" در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک دفاع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،پیش از ظهر امروز خانم سمیه عسگری طلبه رشته کلام با گرایش امامت از پایان نامه خود با عنوان "گونه شناسی و تحلیل کتب ردیه ی علماء شیعه بر اهل سنت در اعتقاد به امامت در هشت قرن نخست" در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) و با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین حسن اسلامپور و داوری حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی و با کسب رتبه عالی دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود گفت: یکی از رسالت های دانش کلام، دفاع از مرزهای اعتقادی در قبال هجمه مخالفان و معاندان است که با شبهه افکنی و ایجاد خلجان های ذهنی سعی در تشکیک و ابطال باورها دارند.

عسگری بیان کرد: ردیه نویسیِ عالمان امامیه بر کتاب ها و اندیشه های نادرست اهل سنت، یکی از نمودهای انجام این رسالت مهم است که در ادوار مختلف، سهم سترگی در مصونیت بخشی و تحکیم باورهای شیعی داشته است.

وی تصریح کرد: مقصود از «ردیه» نوشته ای است در نقد یک اندیشه یا نظریه یا در پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص یکی از عقاید حقه، که موجب الزام مخالفان و اعتراف رقیبان به درستی و حقانیت آن ها گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه شاخص امامت در مکتب اهل بیت(ع)، گونه شناسی ردیه های علماء شیعه به هدف شناخت عنوان و موضوع این نگاشته ها و اطلاع از نوع شبهات مطرح در عصری که ردیه در آن زمان نوشته شده و همچنین شناخت ردیه نویسان و نوع نگرش آنها و اینکه چه کسانی بیشترین ردیه ها را نوشته اند لازم و ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha