دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: انسان می تواند در فاصله بین تولد و مرگ خویش برای چگونه زندگی کردن و صرف عمر برنامه ریزی کند و چه بهتر که در راه بندگی خدا باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط دوشنبه در ادامه سفر استانی خود به خراسان جنوبی در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه عصمتیه شهرستان بشرویه با اشاره به ایام ماه رجب، شعبان و رمضان، توجه به راز و نیاز با خدا و نکات راهگشا، انسان ساز و معنویت بخشی که در دعاها وجود دارد را یادآور شد و به آن توصیه کرد.

وی افزود: انسان با دعا می تواند مردم را به معنویت دعوت کند و از طرفی، دعاها که گنجینه ای برای همگان محسوب می شود، نکته های علمی بسیاری دارد که می توان برای خود و دیگران مدنظر قرار داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در همین راستا با بیان اینکه حضرت سجاد علیه السلام در بخشی از دعای ۳۲ صحیفه سجادیه می فرمایند: «وَ أَنْ تَجْعَلَ مَا ذَهَبَ مِنْ جِسْمِی‏ وَ عُمُرِی‏ فِی سَبِیلِ طَاعَتِکَ إِنَّکَ خَیْرُ الرَّازِقِین»، اظهار کرد: انسان می تواند در فاصله بین تولد و مرگ خویش برای چگونه زندگی کردن و صرف عمر برنامه ای در این مسیر داشته باشد زیرا این مسئله که حیات جسمانی و توانایی خود را برای چه کاری استفاده کند،‌ مهم است.

وی ادامه داد: فرمایش آن حضرت این است که سیر زندگی باید در مسیر طاعت و بندگی خداوند و کارهای ارزشمند باشد؛ سیره اهل بیت علیهم السلام نیز همین بوده و می بایست از ایشان الگو بگیریم و در حیات خویش به کار ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط این قرار دادن عمر در راه بندگی خدا را عالی ترین رزق و روزی عنوان کرد که به فرمایش امام سجاد علیه السلام برای انسان رقم می خورد؛ از این رو طلبگی که قدمی برای اثرگذاری در جامعه و رفتار و کرداری در هدایت دینی، نیکی به مردم، ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و بندگی و طاعت پروردگار می باشد، گنج ارزشمند و والایی است.

وی ادامه داد: باید در این مسیر از روحیه قناعت برخوردار باشیم زیرا این رضایت به آرامش فرد و در نتیجه سرایت آن به دیگران منجر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط گفت: انسانی که به داشته هایش قانع باشد،‌ خداوند متعال نیز هر روز داشته های او را بیشتر می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: حالا که این عمر می گذرد چه بهتر که در راه طاعت و بندگی خداوند باشد که مورد تحسین ملائکه آسمان نیز خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha