دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور خصوصا در بُعد اقتصادی را تفکر انقلابی عنوان می‌کنند و لذا ما در طول این چهل سال به هر دستاوردی که دست پیدا کردیم در اثر تفکر انقلابی بود و در مقابل آن تفکر ارتجاعی است که مانع پیشرفت کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در مظلوم نمایی جمشید شارمهد، اظهار داشت: جمشید شارمهد یک تروریست بود که بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز که منجر به‌ شهادت‌ ۱۴ تن و مجروحیت ۳۰۰ تن شد، انفجار در کفش‌داری حرم مطهر امام خمینی(ره)، آتش‌سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت، بمب‌گذاری در حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی(ره)، انفجار دکل صدا و سیمای فارس، انفجار بمب صوتی در شهرستان آبدانان استان ایلام و آتش‌سوزی در پالایشگاه نفتی شهرستان شاهرود را در سابقه خود دارد.

وی افزود: همچنین بمب‌گذاری در مصلای رشت، ترور استاندار وقت گیلان، طراحی انفجار لوله‌های انتقال نفت بندر گناوه، بمب‌گذاری در نمایشگاه کتاب تهران و قصد انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی با مواد شیمیایی و برنامه‌ریزی برای سرقت صرافی و بانک‌ها جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تأمین مالی برای انجام عملیات‌های تروریستی از جمله تلاش‌ها واهداف جمشید شارمهد بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: جمشید شارمهد همچنین تلاش‌های دیگری برای ترور یکی از مقامات و مسئولان محلی شهرستان مریوان، قصد انفجار در حوالی حرم حضرت معصومه (س) در قم، برنامه ریزی برای بمب‌گذاری در مدرسه علمیه امامزاده شاه فیض شیراز، تلاش جهت بمب‌گذاری در سرویس حمل ‌ونقل پرسنل اداری بسیج و سپاه شیراز و ترور آیت الله حائری امام جمعه وقت شیراز انجام داده بود که خنثی شدند.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور خصوصا در بُعد اقتصادی را تفکر انقلابی عنوان می‌کنند و لذا ما در طول این چهل سال به هر دستاوردی که دست پیدا کردیم در اثر تفکر انقلابی بود و در مقابل آن تفکر ارتجاعی است که مانع پیشرفت کشور می‌شود.

حجت الاسلام قاسم خانی، با اشاره به التهابات اخیر بازار ارز، طلا و کالا، یادآور شد: شواهد و حقایق میدانی از بروز یک عملیات بزرگ معیشت‌پایه مبتنی بر جنگ ادراکی و شناختی خبر می‌دهد و عملیات کنونی دشمن بیشتر شبیه یک کودتای اقتصادی است که با آتش عوامل داخلی و آتشباری و حملات خارجی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تهدید ایران به تحریم بیشتر، گشودن پرونده‌های موشکی و پهپادی و حقوق بشری، راه انداختن کمپین‌ها و تظاهرات و تجمعات و نشست‌های متعدد در خارج و در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، اقدامات مکمل این کودتای اقتصادی هستند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: موفقیت سیاست تثبیتی که بانک مرکزی دنبال می‌کند در گرو این است که نخست حکمرانی ارزی داخلی با اختیارات کافی به بانک مرکزی سپرده شود و در مرحله بعد، بانک مرکزی اقتدار لازم برای اجرای سیاست‌های تثبیت ارزی را داشته باشد.

وی تأکید کرد: یکی از این سیاست‌های دولت برای مقابله با افزایش قیمت دلار باید این باشد که تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود و به تمام کالاهای مورد نیاز کشور برای واردات تخصیص یابد و بازارهای موازی جمع شود و هیچ ارزی به مصارف غیرضرور نرسد و تمام بخش‌های دولت نیز از این سیاست تبعیت کنند.

حجت الاسلام قاسم خانی، خاطرنشان کرد: در این راستا راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا می‌تواند گام موثری در ایجاد و تقویت حکمرانی اقتصادی باشد و اکنون بانک مرکزی در دولت سیزدهم با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، گام اول و البته بلندی را در این راه برداشته که به این بانک اختیارات و ابزارهای بیشتری را در کاهش تنش‌های کنونی خواهد داد.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha