یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سید ثاقب اکبر

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی درگذشت دکتر سید ثاقب اکبر معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان و رئیس مؤسسه پژوهشی البصیره را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی در گذشت دکتر سید ثاقب اکبر معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان و رئیس مؤسسه پژوهشی البصیره را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

إِنّاللّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدها شئ إلی یوم القیامة

با کمال تأسف و تأثر خبر درگذشت دکتر سید ثاقب اکبر معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان و رئیس مؤسسه پژوهشی البصیره را دریافت نمودم.

ایشان یکی از شخصیت‌های اثرگذار و مشهور در بین صاحبان علم و ادب در پاکستان بود که در زمینه‌ وحدت اسلامی و تقریب مذاهب، علوم دینی و شعر و ادبیات، پژوهش‌های علمی و تحقیقی چشمگیری داشت و آثار ارزشمند فراوانی از خود به‌ یادگار گذاشت.

مرحوم سید ثاقب اکبر، با تلاشی خستگی‌ناپذیر در پی آن بود تا مردم پاکستان را با افکار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار عصر حاضر از جمله حضرت امام خمینی(ره)، علامه اقبال لاهوری و شهید مرتضی مطهری به درستی آشنا کند.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه جبران‌ناپذیر به علما، نخبگان، اندیشمندان، مردم بزرگ جمهوری اسلامی پاکستان و به‌ویژه شاگردان و علاقمندان آن چهره خستگی‌ناپذیر و خاندان مکرم ایشان، از خداوند سبحان برای روح بلند آن فقید سعید علو درجات و هم‌نشینی با پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) طاهرینشان و برای خانواده محترم آن مرحوم صبر و عافیت مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha