شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام گودرزی در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر و کلیایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: یک دوره عرفان اسلامی در مناجات شعبانیه نهفته است که مهمترین قسمتی که امام راحل بر آن تأکید می فرمود ( اِلهی هَب لی کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلیکَ و...) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام گودرزی روز یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر و کلیایی، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: نفحات الهی در ماه شعبان بسیار است و ما طلاب بیشتر مورد خطاب در این ایام هستیم.

وی با اشاره به اینکه استغفار از اعمال ماه شعبان است، گفت: استغفار آثاری دارد و زمینه جذب برکات الهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: یک دوره عرفان اسلامی در مناجات شعبانیه نهفته است که مهمترین قسمتی که امام راحل بر آن تاکید می فرمود ( اِلهی هَب لی کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلیکَ و...)، است.

حجت الاسلام گودرزی ادامه داد: ما باید در کنار علم آموزی، مراقب تزکیه باشیم، اگر تزکیه انجام شود زمینه های دریافت علم و توفیق عالم شدن نصیب انسان می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در ادامه با تمسک به آیه ۶۰ سوره بقره می فرماید: «وَإِذِ اسْتَسْقَی مُوسَی لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاکَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْنًا...»، گفت: از آیه فهمیده می شود، وقتی به نعمتی رسیدید (هر نعمتی اعم از ولایت و...) به درستی از آن استفاده کنید و طغیان و فساد نکنید.

حجت الاسلام گودرزی گفت: چه بسا وجود نعمت زمینه فساد را هم ایجاد می کند؛ ایام حضور در حوزه علمیه هم خود نعمتی است، اگر خوب استفاده نشود، موجب فساد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha